رئیس نمایندگی آستان قدس رضوی در استان البرز گفت که شامگاه چهارشنبه، 100 بیمار صعب العلاج و خاص این استان برای پابوسی بارگاه امام هشتم شیعیان به مشهد مقدس اعزام می شوند.
کد خبر: ۵۳۸۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴ 13 December 2017
به گزارش تابناک : بیماران خاص که امیدی جز توسل به درگاه خداوند و ائمه اطهار (ع) ندارند، دست شفاعت به سوی امام خوبی ها و ضامن آهو دراز کرده اند.
آستان قدس رضوی از سال گذشته طرحی را به نام 'مهر درخشان رضوی' بنا گذاشته تا این بیماران که نه تنها خود، بلکه اعضای خانواده و حتی دوستان و آشنایانشان از جهات مختلف تحت تاثیر قرار می گیرند بتوانند ضمن بهره بردن از فضای معنوی آن بارگاه مقدس، تسکنی بر روح و جسمشان داشته باشند.
در اجرای این طرح بیماران خاص در سراسر کشور بدون محدودیت سنی، به اتفاق یک همراه در قالب کاروان های 'مهر درخشان رضوی' به مشهد مقدس سفر می کنند و برای سه روز میهمان آستان قدس رضوی شوند.
این طرح ویژه افرادی است که بالای 40 سال سن دارند و به سبب مشکلات مالی تاکنون توفیق تشرف به بارگاه منور رضوی را نداشته اند، که بر اساس آن با همکاری ارگان های امدادرسان نظیر کمیته امداد، بهزیستی، بسیج مستضعفین، سپاه پاسداران و خیریه های معتبر مردم نهاد این افراد شناسایی و به مشهد مقدس مشرف می شوند.
عباس قاضیخانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این بیماران صعب العلاج امشب در قالب کاروان به مشهد مقدس اعزام و تا روز شنبه میهمان حضرت (ع) خواهند بود.
وی با بیان اینکه این زائران در هتل آپارتمان ساحل که تحت مدیریت آستان قدس است مستقر می شوند، اظهار داشت: این میهمانان حضرت ضمن بهره بردن از برنامه های فرهنگی تدارک دیده شده توسط آستان قدس، از 9 وعده غذای حضرت بهره برده و یک وعده نیز میهمان سفره خانه امام رضا (ع)هستند. 
وی با بیان اینکه امسال چندمین بار است که بیماران خاص و صعب العلاج و همچنین محرومین را به مشهد مقدس اعزام می کنیم، گفت: از ابتدای سال جاری حدود 2500 نفر از محرومین و بیماران صعب العلاج استان به مشهد مقدس اعزام شده اند که حدود 500 نفر از آنان را بیماران شامل می شوند.
قاضیخانی یادآور شد که این برنامه تا 20 اسفند ماه سال جاری ادامه دارد و ضمن اعزام بیماران محرومین بار اولی و دومی نیز اعزام می شوند.
وی افزود: این افراد از طریق مراکز و انجمن هایی که تحت حمایت آن هستند شناسایی و به آستان قدس معرفی می شوند.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار