مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به کاربردی بودن آموزش‌های این سازمان و تناسب آنها با نیازهای واقعی بازار کار استان گفت: آخرین رصد انجام شده در خصوص کارجویان آموزش‌دیده در فنی و حرفه‌ای استان سمنان نشان می‌دهد که 49 درصد کارجویان پس از دریافت آموزش‌ها وارد بازار کار شدند.
کد خبر: ۵۳۸۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳ 13 December 2017

به گزارش تابناک سمنان، فاطمه منصوری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با ابراز خرسندی از رشد محسوس ورود کارجویان به بازار کار در استان اظهار کرد: این شاخص نسبت به سال قبل از آن بیش از 11درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به تنوع آموزش‌های ارائه شده در فنی و حرفه‌ای این استان تصریح کرد: بیشترین توفیق کارجویان ما در بخش مشاغل خانگی بوده که نشان از ظرفیت این بخش دارد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان سمنان این اداره کل را هدایتگر و مجری آموزش‌های مهارتی در استان دانست و افزود: آموزش نیروهای کار و مهارت‌آموزی به نیروی انسانی به عنوان یکی از مهمترین سرمایه‌های کشور از اصلی‌ترین ماموریت‌ها و رسالت‌های فنی و حرفه‌ای در سطح ملی و استانی است.

وی با بیان اینکه فنی و حرفه‌ای به جد به‌دنبال کاهش تصدی‌گری دولت،جلب مشارکت بیشتر بخش خصوصی و چابک‌سازی سازمانی است خاطرنشان کرد: آموزش‌های ما در دو بخش کوتاه‌مدت و بلندمدت انجام می‌شود ضمن اینکه سازمان به آن دسته از آموزش‌هایی که توسط آموزشگاه‌های آزاد و بخش خصوصی ارائه می‌شود ورود نمی‌کند چرا که آموزش‌های ما کاملا رایگان است و ورود سازمان به این حوزه ممکن است به تضعیف آموزش‌های آزاد بی‌انجامد.

منصوری از وجود 327 کارگاه در مجموعه فنی و حرفه‌ای استان خبر داد و اضافه کرد: 90 کارگاه ثابت، 74 کارگاه سیار، 49 کارگاه روستایی، 30 مرکز جوار، 17 کارگاه صنایع و اصناف و…بخشی از ظرفیت‌های فنی و حرفه‌ای استان در این بخش است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان سمنان از وجود 86 آموزشگاه آزاد فعال در این استان خبر داد و گفت: فنی و حرفه‌ای استان سمنان به‌شدت به دنبال توسعه بخش خصوصی و بسترسازی برای ورود آنها به حوزه ماموریتی فنی و حرفه‌ای و واگذاری بخشی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به آنها است.

تدوین48 استاندارد جدید در فنی و حرفه‌ای استان

وی تعهدات آموزشی این اداره کل در بخش دولتی را دو میلیون و 287 هزار و 900 نفرساعت در سال 96 اعلام کرد و گفت: در هشت ماهه امسال یک‌میلیون و 664 هزار و 230 نفرساعت از این تعهدات آموزشی انجام و تا پایان سال به ماباقی تعهدات در این بخش عمل خواهد شد.

منصوری تعهد فنی و حرفه‌ای استان در حوزه آموزش‌های بخش خصوصی را بالغ بر یک میلیون و 100هزار نفرساعت برشمرد و ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون 694 هزار و 376 نفر ساعت از این تعهدات عملی و اجرایی شده است.

وی از تدوین استانداردهای جدید به عنوان یکی از سرفصل‌های کاری این اداره کل نام برد و گفت: امسال 48 استاندارد جدید از سوی کارشناسان فنی و حرفه‌ای تدوین شده است.

مهارت‌آموزی به 560 سرباز وظیفه در استان

عضو شورای اشتغال استان سمنان با بیان اینکه بخش زیادی از آموزش‌های ما متناسب با نیاز بازار طراحی و ارائه می‌شود اظهار کرد: 33درصد آموزش‌هایی که امسال از سوی فنی و حرفه‌ای استان ارائه شده سفارش محور و متناسب با نیاز واقعی جامعه هدف بوده است.

وی از طرح هر دانش آموز یک مهارت به عنوان یک طرح مهم و اساسی نام برد و گفت: این طرح با همکاری آموزش و پرورش با قوت در حال اجرا است و خوشبختانه از ابتدای سال‌جاری تاکنون 40 دوره آموزشی در ذیل این طرح در مدارس استان سمنان اجرایی شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان سمنان از مهارت‌آموزی به بیش از 500 سرباز وظیفه در استان خبر داد و افزود: تعهد فنی و حرفه‌ای استان در این بخش 2200 نفر است که امیدواریم با تلاش همکاران و همکاری دستگاه‌های مرتبط به آن برسیم.

سند جامع توسعه مهارت آموزی استان تدوین می شود

وی با بیان اینکه توسعهمهارت‌آموزیبه سربازان وظیفه کاملا رایگان است تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح که در سطح ملی هم در حال اجرا است این است که سربازان وظیفه در طول دوران خدمت با یک مهارت آشنا شوند تا در دوران بعد از خدمت مقدس سربازی بتوانند با بهره‌گیری از آن وارد بازار کار شوند.

منصوری با ابراز رضایت از آموزش‌های ارائه شده در مراکز تابعه این اداره کل گفت: متوسط قبولی در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای اسان بیش از 60 درصد است که از متوسط کشوری بالاتر است.

وی از برنامه‌ریزی این اداره کل برای تدوین سند جامع مهارت‌ استان خبر داد و گفت: تدوین این سند می‌تواند به کاربردی‌تر شدن آموزش‌ها و ارتقاء سطح مهارتی نیروی کار در استان کمک شایانی کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار