مسئول امور فرهنگی دینی وزارت نیرو با اشاره به اهتمام جدی این وزارتخانه به مسائل فرهنگی و اعتقادی کارکنان، گفت: بیش از 750 روحانی به عنوان امام جماعت در حوزه صنعت آب و برق کشور فعالیت دارند و روزانه 750 نماز جماعت نیز در این بخش اقامه می شود.
کد خبر: ۵۳۸۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲ 13 December 2017
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام علی یزدان پرست روز چهارشنبه در حاشیه «همایش آموزشی امامان جماعت و مسئولان فرهنگی صنعت برق کشور» در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی (عج) قم اظهار داشت: وزارت نیرو در کنار ساختار ویژه تعریف شده برای آن مبنی بر ارایه خدمات فنی مهندسی در حوزه آب و برق، به مباحث فرهنگی مورد نیاز کارکنان و خانواده های آنها نیز توجه زیادی دارد، تا بواسطه این موضوع امر خدمات رسانی با قدرت و قوت بیشتری پیگیری شود.

وی با اشاره به حضور 400 تن از ائمه جماعات صنعت برق کشور در این همایش، افزود: این همایش که سال های گذشته به میزبانی مشهد مقدس برگزار می شد، امسال برای نخستین بار در قم از امروز آغاز شده و فردا به کار خود پایان می دهد.

وی با یادآوری این که این گردهمایی آموزشی برای طلبه های فعال در حوزه صنعت آب به صورت جداگانه برگزار می شود، اضافه کرد: برای آمادگی هر چه بیشتر این روحانیان جهت پاسخگویی به سوال ها و شبهه های قابل طرح، آموزش هایی به صورت مجازی و حضوری ترتیب داده شده است.

یزدان پرست افزود: در همایش مذکور که شخصیت های برجسته علمی و حوزوی از سخنرانان آن به شمار می آیند، آموزش های تکمیلی با هدف تجهیز بیش از پیش طلاب به علم و تقوا ارایه می شود.

وی با اشاره به این که در گزینش امامان جماعت برای بخش آب و برق از طلبه های آشنا به این حوزه استفاده شده است، اضافه کرد: تمامی روحانیان دارای تحصیلات بالا در حوزه های علمیه بوده و برای تبیین مسائل فقهی از آگاهی کافی برخوردار هستند.

یزدان پرست در بخش دیگری از سخنان خود با اذعان به این که منابع آبی کشور و همچنین برق که با هزینه های سنگین تولید می شود، شرایط مناسبی ندارد، افزود: از آنجا که مصرف بی رویه نعمت های خدادادی حرام است و برای دولت هزینه های هنگفتی دارد، باید آن را متناسب با نیاز مصرف کنیم و از حد اعتدال نگذرد.

 یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم نیز در این همایش با تاکید بر این که رفتار روحانیان، مسئولان و کلیه کسانی که در بخش های مختلف جامعه به خدمت مشغول هستند، در مردم تاثیر بسزایی دارد، افزود: نحوه برخورد و شیوه عملکرد خواص جامعه بهترین عامل برای دعوت عموم به امر به معروف و نهی از منکر است.

آیت الله رضا استادی با بیان این که در طول تاریخ آن چیزی که بیش از همه موجب هدایت مردم به سمت دین شده، بیان دلیل و برهان نبوده بلکه عمل علمای صالح و پرهیزکار بوده است، افزود: امروز آن چیزی که مردم را متدین می کند و به دین و انقلاب گرایش می دهد، نیز سبک زندگی مسئولان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار