رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی دریافت تسهیلات را دغدغه کارآفرینان دانست و خواستار اختصاص تسهیلات ارزان قیمت به آنها شد.
کد خبر: ۵۳۸۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹ 14 December 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:محمدرضا رضایی در نشست کارگروه اشتغال شهرستان جهرم که با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد اظهار داشت: قانون مسوولیت‌های سنگینی بر عهده وزارت تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی گذاشته است.

وی  بیان اینکه نگاه اشتغال در شهرستان جهرم بیشتر به سمت کشاورزی بوده‌است گفت: کشاورزان جهرم افرادی سخت‌‌کوش هستند که با برداشت آب از عمق ۵۰۰ متری و تولید مرکبات اقتصاد شهرستان را پویا نگه داشته‌اند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خشکسالی‌‌های اخیر افزود: ۷۰ درصد مردم جهرم از طریق کشاورزی امرار معاش می‌کنند که امروز به‌دلیل خشکسالی بسیاری از افراد خیر٬ مددجوی کمیته‌‌ امداد و بهزیستی شده که باید در حوزه کار نگاه جدیدی شود.

وی با اشاره به‌وجود نیروی انسانی خلاق و کارآفرین در شهرستان جهرم گفت: بیشترین دغدغه کارآفرینان بحث تسهیلات است و باید سرمایه در گردش و تسهیلات ارزان قیمت در اختیار بنگاه‌های اقتصادی و کارآفرینان قرار داده شود.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی توسعه صنعت را رویکرد جدید در حوزه اشتغال جهرم در کنار کشاورزی عنوان کرد و تصریح کرد: زیرساخت‌های صنعت از جمله منطقه ویژه اقتصادی که دارای شرایط مطلوبی برای جذب سرمایه گذار است در جهرم فراهم‌ شده است.

رضایی خواستار بیمه کارگران فصلی و ماهران نخل شد و افزود: باید مدلی به منظور بیمه افراد فعال در حوزه کشاورزی و ماهران نخل و کارگران ساختمانی که بسیار آسیب پذیرند تعریف شود.

این نماینده خانه ملت با اشاره به جمعیت بسیار بخش خفر جهرم خواستار راه‌اندازی شعبه بانک رفاه در این بخش شد و در رابطه با دیگر بخش‌های این شهرستان افزود: نمایندگی تأمین اجتماعی در بخش کردیان باید ارتقا یافته و این نمایندگی در بخش سیمکان نیز راه‌اندازی شود.

رضایی با انتقاد از حذف بیمه قالیبافی افزود: بسیاری از بانوان شهرستان جهرم به قالیبافی مشغول هستند که باید مشکل تسهیلات و بیمه آنها به منظور گسترش زمینه تولید برطرف شود.

وی با اشاره به فاصله بسیار مرکز فنی‌حرفه‌ای جهرم از مرکز شهر خواستار جابه‌جایی این مرکز شد و افزود: بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی آموزش‌های تئوری دیده‌اند و به‌دلیل مسافت بسیار فنی و حرفه‌ای جهرم از مرکز شهر استقبال خوبی از آموزش‌های این مرکز نمی‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار