کد خبر: ۵۳۸۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸ 14 December 2017

معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان يزد با اشاره به فعاليت‌هاي فرهنگي و اجتماعي اين معاونت در راستاي تحكيم بنيان خانواده، از كاهش 23 درصدي ورودي پرونده‌هاي دعاوي خانوادگي استان به دادگستري در سال جاري خبر داد.

«محمدحسين رحيم‌زاده» امروز در جمع خبرنگاران به اهم اقدامات صورت گرفته در راستاي پيگيري از وقوع جرم و آسيب‌هاي اجتماعي در استان اشاره و تاكيد كرد: قطعاً اين وظيفه تنها در توان معاونت پيشگيري نيست و دستگاه‌هاي اجراي مرتبط و به وي‍ژه رسانه‌ها نيز مي‌توانند در اين رابطه نقش حائز اهميتي ايفا كنند.

وي يكي از موضوعات در اولويت اين معاونت در حوزه فرهنگي و اجتماعي را مقوله تحكيم بنيان خانواده ذكر كرد و گفت: البته در همين راستا مراكز تحكيم بنيان خانواده از سال 1389 در استان فعاليت خود را آغاز كرد ولي در ادامه مصمم به راه‌اندازي مراكز مشاوره خانواده با مجوز بهزيستي شديم كه در حال حاضر چهار مركز در يزد فعاليت مي‌كنند.

اين مقام قضايي در مورد خدمات ارائه شده در اين مراكز در قبال پرونده‌هاي اختلافات و دعاوي خانوادگي تصريح كرد: پرونده‌هاي مذكور در وهله اول به كارگاه‌هاي آموزشي مهارت‌هاي زندگي معاونت پيشگيري دادگستري استان ارجاع مي‌شود كه معمولاً در جريان آن تعدادي از دعاوي به صلح و سازش منجر مي‌شود ولي در غير اين صورت پرونده‌ به مراكز مشاوره ارجاع مي‌شود تا مسائل زوجين در قالب ارائه مشاوره‌هاي مورد نياز مرتفع شود كه در اين مرحله نيز برخي از پرونده‌هاي اختلاف منجر به صلح و سازش مي‌شود والا براي رسيدگي به دادگستري وارد مي‌شود.

وي در مورد تاثير اين اقدامات خاطرنشان كرد: از ابتداي امسال يعني از تاريخ 5/1/96 تا 11/8/96 تعداد 2619 پرونده مربوط به دعاوي خانوادگي در استان مطرح شده كه پس از شركت در كارگاه‌هاي معاونت پيشگيري، از اين ميزان 783 مورد سازش اتفاق افتاده و تعداد 1836 مورد به مراكز مشاوره ارجاع داده شده است.

وي ادامه داد: از اين تعداد 381 مورد همچنان در مراكز  مشاوره در جريان است ولي 326 پرونده منجر به صلح و سازش شده است.

به گفته‌ي رحيم‌زاده، خوشبختانه با اقدامات انجام شده در اين حوزه از ابتداي سال تاكنون شاهد كاهش 23 درصدي ورودي پرونده‌هاي ‌دعاوي خانوادگي به دادگستري استان هستيم و همين باعث شده كه استان به لحاظ آسيب طلاق در جايگاه بيست و هشتم استان‌هاي كشور قرار گيرد.

وي سه علل عمده اختلافات در دعاوي خانوادگي استان را اعتياد، آسيب‌هاي ناشي از فضاهاي مجازي و خشونت ذكر كرد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار