وقتی از معاون وزیر خارجه فرانسه سوال شد «آیا پاریس معتقد است، مدارک آمریکا علیه ایران انکار پذیرنیست؟» وی از پاسخ مستقیم به این سوال خودداری ورزید و طفره رفت.
کد خبر: ۵۳۸۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۵ 16 December 2017
به گزارش تابناک : ادعای "نیکی هیلی" سفیر آمریکا در سازمان ملل مبنی بر تحویل موشک از ایران به گروه انصار الله یمن با واکنش هایی همراه بوده است.
 
 
نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل این ادعا را شامل "اتهامات بی پایه دولت آمریکا بر ضد جمهوری اسلامی ایران" خواند و روسیه نیز ادعای تحویل موشک از ایران به گروه انصار الله یمن را رد کرد.
 
 
در این میان فرانسه به عنوان یکی از متحدان نزدیک آمریکا نیز حاضر به تایید ادعای واشنگتن نشده است.
 
 
این روزنامه در گزارش زیر عنوان "فرانسه در زمینه مدارک آمریکا درباره حضور تسلیحاتی ایران در یمن محتاط است" به این موضوع می پردازد.
 
 
در ابتدای این نوشتار می خوانیم: فرانسه روز جمعه واکنشی محتاطانه به شواهد و مدارک آمریکا نشان داد؛ شواهدی که ادعا شده حمایت تسلیحاتی ایران از شبه نظامیان حوثی در یمن را ثابت می کند.
 

وقتی از "الکساندر گئورگینی" معاون وزیر خارجه فرانسه سوال شد "آیا پاریس معتقد است، مدارک آمریکا علیه ایران انکار پذیرنیست؟" وی از پاسخ مستقیم به این سوال خودداری ورزید و طفره رفت.
 
 
براساس این گزارش، آقای گئورگینی گفت: تا این مرحله، دبیر کل سازمان ملل هیچ نتیجه گیری در این زمینه نکرده است. فرانسه همچنان به بررسی اطلاعاتی که در اختیار دارد ادامه می دهد.
 
 
روزنامه آمریکایی در بخش دیگری از گزارش خود به تنش های اخیر بین تهران و پاریس پرداخته می نویسد: تنش ها بین ایران و فرانسه طی هفته های اخیر افزایش یافته و این امر پس از آن بوده است که "امانوئل ماکرون" رئیس جمهور فرانسه گفت، تهران باید حرکات تهاجمی کمتری در منطقه داشته باشد و درباره برنامه موشکی خود شفاف سازی کند.
 
 
الکساندر گئورگینی در این باره اظهار داشت: فرانسه همچنان درباره برنامه موشکی ایران نگران است و مصرانه از این کشور می خواهد قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل را به صورت کامل اجرا کند.
 
 
در پایان این نوشتار آمده است: وزیر خارجه فرانسه قرار است روز دوشنبه به واشنگتن سفر کند؛ سفری که در آن درباره ایران هم گفتگو خواهد شد. وی همچنین در آغاز ماه ژانویه به تهران سفر خواهد کرد.
 
 
گفتنی است، با باور ناظران امور منطقه، آمریکا که با حمایت همه جانبه از عربستان موجب رقم خوردن جنایتی بزرگ علیه بشریت در یمن شد اکنون به دنبال انحراف افکار عمومی با طرح اتهاماتی بی اساس علیه ایران است.
 
 







منبع : رویترز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار