عضو شورای شهر قزوین خواستار شد
عضو شورای اسلامی شهر قزوین خواستار راه‌اندازی مرکز پژوهش در شورای شهر قزوین با هدف تسریع در رفع مشکلات و پیشرفت شهری شد.
کد خبر: ۵۳۸۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵ 16 December 2017
یه گزارش تابناک از قزوین، سیده‌منیره قوامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین خواستار راه‌اندازی مرکز پژوهش در شورای شهر قزوین با هدف تسریع در رفع مشکلات و پیشرفت شهری شد و اظهار داشت: تلاش‌های پژوهشگران و فناوران دانش‌آموزی و دانشجویی باید در راستای ترویج و توسعه فرهنگ پژوهش و فناوری باشد که لازمه ارتقای علم و دانش شهروندان و پیشرفت کشور است.

وی با اشاره به نامگذاری هفته پژوهش سال جاری افزود: شعار این هفته تقاضامحور و تجاری‌سازی فناوری، زیربنای تولید و اشتغال نامگذاری بوده که این شعار راهی مناسب برای توسعه زیرساخت‌های لازم جهت تولید و اشتغال کاربردی پژوهش‌ها است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین عنوان کرد: اگر پژوهش کاربردی و براساس نیاز جامعه باشد و ارتباط بین پژوهشگر و مراکز صنعتی تقویت شود، می‌توان نیازهای شهری را مهیا کرد و شهر را به سمت رشد و پیشرفت حرکت داد.

قوامی بیان کرد: در شورای اسلامی شهر قزوین باید از اهرم نیرومند پژوهش برای توسعه شهری استفاده کرد زیرا نخبگان و پژوهشگران سرمایه‌های فکری ارزشمند هستند و می‌توانند به اعضای شورا کمک بسزایی در رفع مشکلات مردم کنند.

این عضو شورا گفت: با توجه به پژوهش در شورا می‌توان از ظرفیت عظیم نخبگان در رفع مشکلات و معضلات شهری که مردم سال‌ها با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند، استفاده کرد و همچنین بر تکیه علم و دانش راه‌حل‌های مناسبی را پیدا کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین توضیح داد: تحقیق و پژوهش به قدری اهمیت دارد که کشورهای استعمارگر تلاش دارند تا کشورهای در حال توسعه چنین کاری را انجام ندهند.

قوامی اضافه کرد: به عنوان نمونه کشورهای استعمارگر برای محدود کردن پیشرفت ایران در علم و دانش از جمله انرژی هسته‌ای تحریم‌های را بر علیه آن اعمال کردند که البته با تدابیر مقام معظم رهبری و هوشیاری مسؤولان به جایی نرسیده‌اند.

وی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم مشکلات شهری را برطرف کنیم و در مسیر رشد و پیشرفت سرعت خوبی داشته باشیم، باید مرکز پژوهش را در شورای اسلامی شهر قزوین راه‌اندازی کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین مطرح کرد: با راه‌اندازی مرکز پژوهش هدف‌گذاری دقیق‌تر و برنامه‌ریزی برای رسیدن به اهداف سریع‌تر می‌شود و همچنین به اعضای شورا در لوایح و طرح‌هایی که ارائه می‌دهند، کمک می‌کند به نتیجه مطلوب دست یابند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار