با تجلیل از پیشکسوتان فوتبال اردبیل؛
طی مراسمی با حضور پیشکسوتان فوتبال و ورزش‌دوستان اردبیل، آئین بزرگداشت مرحوم مقصود بایرامی اسطوره ورزش استان اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۵۳۸۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴ 16 December 2017

به گزارش تابناک اردبیل، مراسم بزرگداشت ۲۲ امین سالگرد مقصود بایرامی شامگاه جمعه با حضور جمعی از همبازیان این ورزشکار با اخلاق و پیشکسوتان فوتبال استان در ورزشگاه شهید آسمانی اردبیل برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم بایرامی و برشمردن ویژگی های اخلاقی و ورزشی او، از تعدادی پیشکسوت فوتبال اردبیل تجلیل شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل در این مراسم مقصود بایرامی را اسطوره فوتبال اردبیل و آذربایجان دانست و تاکید کرد: گرامیداشت یاد و خاطره بایرامی پاسداشت فوتبال آذربایجان است.

ایوب بهتاج با بیان اینکه یاد و خاطره این مرحوم همیشه در کنار فوتبال اردبیل و آذربایجان خواهد ماند، ادامه داد: مرحوم بایرامی الگوی اخلاقی و رفتاری برای جامعه ورزش استان است.

وی تجلیل و گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم بایرامی و تجلیل از پیشکسوتان فوتبال را با هدف ترویج الگوی رفتاری و اخلاقی برای نسل جوان برشمرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به تجلیل از پیشکسوتان فوتبال این استان همزمان با مراسم گرامیداشت مرحوم مقصود بایرامی متذکر شد: این کمترین کار برای ارج نهادن به زحمات ورزشکاران پیشکسوت است.

در این مراسم همچنین از خانواده شهید حسن رجبی و شهید نخستین احمدی که هر دو شهید جامعه ورزش فوتبال استان هستند، تجلیل شد.

بخشی از زندگینامه ورزشکار اخلاق اردبیل

مرحوم مقصود بایرامی در بیست و ششم آبان ماه سال ۱۳۳۸ در یک خانواده ورزش دوست ودر محله کوچه اسلامی اردبیل به دنیا آمد. او در دوران تحصیل ابتدایی با دنیای توپ گرد آشنا شد و همین آشنایی موجب آن گردید که مرحوم بایرامی با تمام وجود عاشق فوتبال شود.

وی در سایه عشق و علاقه و با مدد گرفتن از هوش سرشار خود پله های ترقی و تعالی در فوتبال را به مرور طی کرد، با تیم ملوان که یک تیم محلی در کوچه اسلامی اردبیل بود رقابت در دنیای فوتبال را آغاز کرد و سپس پیراهن تیم صفوی را بر تن کرد.

در تیم صفوی به مرور مرحوم بایرامی توانایی های خود را نشان داد و به عنوان بازیکنی با استعداد و با تکنیک معرفی شد. وی در سال ۱۳۵۸ عضویت تیم پاس اردبیل را پذیرفت و با این تیم افتخارات بسیاری در سطح باشگاههای اردبیل و استان آذربایجان شرقی دست یافت.

مرحوم بایرامی بعد از درخشش در تیم پاس توسط بیوک صباغ مربی تیم فوتبال آذربایجان شرقی به تیم منتخب استان دعوت شد و با حضور در این تیم در خط هافبک بهترین بازیها را در لیگ قدس به نمایش گذاشت.

وی در زمان مربیگری معلم برجسته اخلاق و توانا مرحوم پرویز دهداری به اردوی تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد و در جریان مسابقات فوتبال جام فلق به عنوان کاپیتان تیم اردبیل بهترین دوران فوتبالی خود را پشت سر گذاشت.

او در سال ۱۳۶۸ در جریان مسابقات فوتبال جام فجر در شیراز چهره استثنایی فوتبال اردبیل معرفی شد و از آنجا به تیم بنیاد شهید تهران رفت و در رقابت های باشگاهی تهران با ارائه بازیهایی زیبا خاطراتی ماندگار به یادگار گذاشت.

بایرامی در بازگشت به اردبیل پیراهن تیم های شهرداری و راه ترابری را برتن کرد و تا آخرین روزهای عمر خود برای پیشرفت و توسعه فوتبال منطقه تلاش کرد.

 

به نظر همه کارشناسان ورزشی، پیشکسوتان و اهالی فوتبال منطقه مرحوم مقصود بایرامی ابر مرد فوتبال اردبیل بود. او پرچمدار فوتبال نوین در منطقه بوده و با اخلاق نیکو، تکنیک بالا، هوش سرشار و توانایی مثال زدنی سهم بزرگی در معرفی فوتبال اردبیل در کشور داشت.

آقای گل جهان علی دایی، محمد قلیزاده، عزیز گنجگاهی، بهنام دولت، داور مجنون، جمال پیله ور و.. برخی از هم بازی های مرحوم مقصود بایرامی در تیمهای مختلف بودند.

مرحوم مقصود بایرامی بازیکن بزرگ فوتبال و ورزشکار نمونه و با اخلاق استان اردبیل به دلیل ابتلا به بیماری گوارشی در بیست و پنجم آذرماه سال ۱۳۷۴ چشم از جهان فرو بست و همه دوستداران فوتبال منطقه را عزادار کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار