الف در گفتگو با نمایندگان ادعای پرداخت 98 درصد پول سپرده گذاران را بررسی کرد؛
نمایندگان معتقدند که ادعای رئیس جمهور مبنی بر پرداخت 98 درصد پول سپرده گذاران موسسات مالی، با واقعیات جامعه همخوانی ندارد و سپرده گذاران سود و کل پول خود را دریافت نکردند، ضمن اینکه در هنگام پرداخت مبلغی از پول، از آنها تعهد گرفته شد که دیگر طلبی ندارند.
کد خبر: ۵۳۹۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲ 16 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ بعد از اعتراضات سپرده گذاران موسسات مالی- اعتباری مبنی بر ندادن پول آنها از سوی موسسات و برگزاری تجمع در جلوی موسسات و حتی مقابل مجلس، نمایندگان در خرداد امسال طرح سوال از رئیس جمهر را کلید زدند.

این طرح در همان روزهای اول به امضای 130 نماینده مجلس رسید در حالی که 74 امضاء برای طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس، کافی است.

بعد از معطلی چهار ماهه و به جریان نیافتادن طرح مذکور، 155 نماینده در جلسه روز چهارشنبه 19 مهر در نامه ای به هیئت رئیسه مجلس خواستار ارجاع این طرح به کمیسیون مربوطه شدند که بعد از یک هفته این امضاها به 180 عدد رسید.

بعد از گذشت شش ماه، هنوز این طرح در دستور کار مجلس قرار نگرفت. اما رئیس جمهور روز یکشنبه 19 آذر در هنگام ارائه لایحه بودجه سال آینده به مجلس، گفت: 98 درصد پول سپرده گذاران این موسسات پرداخت شد و تنها 2 درصد باقی ماندند.

خبرنگار الف به سراغ نمایندگان رفته و نظر آنها را در این زمینه جویا شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی نوروزی نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس گفت: نه تنها 98 درصد بلکه 30 درصد سپرده گذاران هم به پول خود نرسیدند.

وی گفت: در صندوق ولیعصر رباط کریم 75 هزار نفر سپرده گذاری کردند که هنوز به این افراد یک ریال پول پرداخت نشد.

سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس گفت: در همین شهر تهران فردی به اسم آقای لباف 120 میلیون از دارایی خود را به این موسسات داده و تا کنون 20 میلیون سود دریافت کرده اما وقتی برای دریافت پول خود مراجعه کرده، تنها 58 میلیون تومان به وی پرداخت کردند.

وی افزود: جالب اینجاست که از وی تعهد گرفتند که دیگر هیچ طلبی از موسسه ندارد و اگر تعهدنامه را امضا نمی کرد همین مقدار پول را به وی نمی دادند.

علی گلمرادی نماینده ماهشهر و هندیجان در مجلس معتقد است با توجه به اعتراضات مردمی و حضور هر روز آنها در جلوی مجلس به نظر نمی رسد مردم پول های خود را دریافت کرده باشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: زمانی که رئیس جمهور در صحن مجلس این ادعا را مطرح کرد، تعداد زیادی از این مالباختگان چند قدم آن طرف تر و در جلوی درب مجلس تجمع کرده بودند و شعار می دادند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هم تاکید دارد که واقعیات جامعه ادعای رئیس جمهور را ثابت نمی کند چرا که نمایندگان در دفاتر ملاقات خود هر روز شاهد شکایت مردمی هستند.

نماینده فلاورجان در مجلس افزود: فردی به اینجانب مراجعه کرد و گفت که 50 میلیون تومان به این موسسات پول داده اما تنها 35 میلیون تومان پولش را برگشت دادند و مابقی را ندادند.

عبدالرضا مصری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید که هنوز مراجعات مردمی زیادی دارد که نسبت به عملکرد این موسسات و ندادن پول ها معترض هستند.

رئیس مجمع نمایندگان کرمانشاه گفت: من نمی دانم منبع اطلاعات رئیس جمهور از کجاست اما مردم هنوز به پولهای خود نرسیدند.

مصطفی کواکبیان نماینده تهران هم گفت: سپرده گذاران چون سود پول های خود را دریافت نکردند و آنرا از دست رفته می دانند، همچنان ناراضی هستند.

وی افزود: باید مشکل سپرده گذاران بصورت جدی و واقعی حل شود.

عبدالحمید خدری نماینده بوشهر، گناوه و دیلم گفت: این ادعای رئیس جمهور صحت ندارد چرا که هنوز اعتراضات مردمی ادامه دارد.
وی افزود: نمی دانم این اعداد و ارقام را رئیس جمهور از کجا بدست آورده است.

ولی داداشی سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس هم گفت: شاید در عالم معنا این پول ها پرداخت شده چون در کف جامعه چنین چیزی مشاهده نمی شود.

نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: واقعیات میدانی جامعه خلاف ادعاها را می رساند. ضمن اینکه 2 درصد همان کسانی هستند که مرتب تجمع می کنند و تعدادشان این قدر زیاد است پس 98 درصد چقدر بودند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار