عضو شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان سمنان:
عضو شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان سمنان با اشاره به نقش و جایگاه مراجع تقلید و علما در جامعه گفت: علما سفیران فرهنگی و مروجان مبانی دینی محسوب می‌شوند.
کد خبر: ۵۳۹۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶ 16 December 2017

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام سید محمود ترابی شامگاه آدینه در نشست مجمع علما و فضلای دامغان به میزبانی حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) این شهرستان، ضمن بیان اینکه مراجع تقلید و علما پاسداران اسلام و قرآن هستند، تأکید کرد: مراجع تقلید و علما به‌عنوان سفیران فرهنگی نقش مهمی در ترویج و گسترش مبانی دینی و اسلامی در جامعه دارند چراکه از آن‌ها می‌توان به‌مثابه مروجان مبانی دینی نام برد.

حجت الاسلام سید محمود ترابی امام جمعه دامغان

وی با تاکید بر اینکهمراجعتقلید و علما امینان جامعه هستند و مردم به این افراد اعتماد دارند، افزود:این ارتباط و اعتماد روزبه‌روز در بین مردم تقویت می‌شوند لیکن باید قدردان علما و فضلای دینی بود.

نماز بهترین راه رسیدن به تعالی

امام‌جمعه سابق دامغان بابیان اینکه قرآن کریم کتاب هدایتبشر و نماز بهترین راه رسیدن به تعالی الهی است، اظهار داشت: نماز انسان را از فحشا و منکرات بازمی‌دارد و از بالاترین اذکار الهی محسوب می‌شود.

ترابی با اشاره به اینکه وظیفه علما به‌صورت عملی و بیانی این است که اهمیت و جایگاه برپایی نماز جماعترا به مردم معرفی کنند، افزود: رسول‌الله (ص) به این مهم اهمیت فراوان می‌دادند و این تأکید برای این بود که فحشا و منکرات در حریم ائمه اطهار (ع) وجود نداشت چراکه آنان نماز را محترم می‌شمردند.

وی بابیان اینکه اگر فریضه نماز در جامعه به‌خوبی حاکم شود فحشا و منکراتفروکش خواهد کرد، گفت: تذکرات لسانی در جامعه باید توأم با عمل باشد تا مؤثر واقع شود و یکی از راه‌های عمل در راستای دوری از فحشا، اقامه نماز است چراکه فلسفه این فریضه عبادی، ذکر باری‌تعالی است و اذکار، انسان را به خداوند نزدیک‌تر می‌سازند.

علما با رفتارشان مردم را به دین اسلام ترغیب کنند

امام‌جمعه موقت دامغان نیز در این نشست بابیان اینکه علما باید مردم را با عمل خود به دین اسلام ترغیب کنند، گفت: مبلغان بکوشند رفتارهای به‌دور از شأن روحانیت را نداشته باشند که یکی از این مسائل، داشتن نظم است.

حجت‌الاسلام احمد فوادیان تبیین مسائل دینی را دومین رسالت روحانیان و مبلغان دانست و تأکید کرد: در مجالس مذهبی باید از روحانیان و مبلغان دینی بهره برد همچنین باید گفت مداحان نباید مفسر قرآن شوند چرا که این امر بر عهده روحانیان و مبلغان دینی است که در این حوزه تخصص دارند.

وی همچنین خواستار تقویت ارتباط روحانیان با مردم شد و بیان کرد: با حضور در روستاها، عدم توقع بیش از حد از مردم، نظم، ظاهر آراسته، بیان شیوا،مطالعه و ... می تواند مسائلی باشد که روحانیان را به مردم نزدیک می سازد.

منبع: مهر
برچسب ها: حوزه علمیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار