نماینده مردم دامغان در مجلس:
به گزارش تابناک سمنان، نماینده مردم دامغان در مجلس، بابیان اینکه در دیدار وزیر جهاد کشاورزی، مقوله افزایش اعتبارات آبیاری قطره‌ای شهرستان مورد موافقت وی قرار گرفت، گفت: این اعتبارات سه برابر می‌شوند.
کد خبر: ۵۳۹۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ 16 December 2017

به گزارش تابناک سمنان، ابوالفضل حسن بیگی شامگاه آدینه در نشست بررسی مسائل و مشکلات روستاهای فیروزآباد، امرمان و عبدالله‌آباد از توابع بخش امیرآباد دامغان و در جمع اهالی و اعضای شوراهای اسلامی این روستا، ضمن بیان اینکه در ۷۰۰ هکتار از باغات پسته منطقه امیرآباد باهمت و پیگیری جهاد کشاورزی دامغان طرح آبیاری قطره‌ای اجراشده است، تأکید کرد: در پی ملاقات انجام‌شده با وزیر جهاد کشاورزی مقرر شد اعتباراتطرح‌های آبیاری شهرستان سه برابر شوند.

وی افزود: این افزایش چشم‌گیر سبب می‌شود تا در مقوله تأمین اعتبار طرح‌های آبیاری قطره‌ای در دامغان مشکلی نداشته باشیم چراکه ۸۰ درصد اعتبارات برای اجرای این طرح‌ها از سوی دولت به شکل بلاعوض تأمین‌شده و مابقی توسط کشاورزان پرداخت می‌شود که به‌نوبه خود می‌تواند مشکلات بخش خشک‌سالیشهرستان را رفع کند.

بیشترین اعتبار عمرانی ۹۶ دامغان صرف آبرسانی شد

نماینده دامغان در مجلسبابیان اینکه اگر کشاورزی و صنایع وابسته به آن رشد نکند روستاها آباد نخواهد شد، گفت: راه‌اندازی شرکت تعاونی آبیاری در روستاهای بخش امیرآباد از ضروریات است که این موضوع از سوی بخشداری و با همکاری شوراهای اسلامی و دهیاران بخش باید پیگیری شود.

حسن بیگی بابیان اینکه در سال ۹۶ بیشترین اعتبار عمرانی دامغان صرف اجرای طرح تأمین آب شرب در روستاهای این شهرستان شده است، اظهار داشت: ۱۸ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری برای تأمین آب روستایی با نظارت فرمانداری و بخشداری‌ها در بین روستاهای مواجه با مشکلکمبود آب توزیع و هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: با ایجاد پنج مجتمع آب‌رسانی در روستاهای دامغان نزدیک به شش هزار نفر از روستاییان از این مجتمع‌ها بهره‌مندمی شوند که این امر بیانگر رفع مشکلات آب‌رسانی به ۸۰درصد روستاهای دامغان است و از سوی دیگر باید در نظر داشت که برداشت بیش از حد آب از چاه‌های کشاورزی خلاف قانون بوده و در این راستا می‌توان در برابر عاملان و مسببان آن در محاکم قضایی اقامه دعوا کرد.

راه‌سازی در اولویت تخصیصبودجه سال آینده دامغان

عضو خانه ملت با اشاره به اینکه اولویت اساسی در بودجه سال آینده شهرستان حوزه راه‌سازی خواهد بود، تأکید کرد: باید برای مردم جاده‌ای احداث شود که تا ۵۰ سال آینده نیاز منطقه را رفع کند لذا طرح‌های این حوزه باید به پیمانکاران سپرده شود و با امانی کاری به‌شدت مخالف هستیم.

حسن بیگی در دیگر بخش سخنان خود، ضمن بیان اینکه در بودجه سال آینده ۷۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات با بهره شش درصد برای توسعه و اشتغال روستایی پیش‌بینی‌شده است، گفت: اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران باید با تشکیل و راه‌اندازی کارگروهی، اهالی روستاها را نسبت به اعطای وام اشتغال و توسعه روستایی آگاه سازند.

در این نشست بخشدار امیرآباد و جمعی از مسئولاندامغان در روستاهای فیروزآباد، امرمان و عبدالله آباد، مشکلاتی نظیر فرسودگی شبکهآب شرب، آسفالت و بهسازی معابر روستایی، کمبود آب شرب، تکمیل خانه ورزش، نبود خانه عالم، نبود خودروی حمل زباله، نا مناسب بودن آنتن دهی تلفن همراه و رفع مشکلات بخش کشاورزی مطرح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار