تابناک اردبیل بررسی می کند؛
سال آینده یارانه 50 درصد جمعیت حذف خواهد شد و از این میان تنها دهک های کم درآمد و دارای درآمد کمتر از 3 میلیون تومان در ماه مشمول دریافت یارانه می شوند.
کد خبر: ۵۳۹۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵ 16 December 2017
به گزارش تابناک اردبیل، یارانه یکی از موضوعاتی است که در بودجه سال آینده تغییرات بسیاری خواهد داشت تا جایی که از زمان پیشنهاد آن صحبت های فراوانی از نارضایتی یارانه بگیران تا تخصیص بودجه تنها به 50 درصد از افراد جامعه شنیده می شود.

با این حال قرار است در بودجه سال 97، بالغ بر 50 درصد جمعیت ایران یارانه نقدی دریافت کنند و منابع حاصل از قطع یارانه دهک های ثروتمند صرف اشتغال جوانان شود.

دولت در بودجه سال 97 مقرر کرده که به  41 میلیون و 800هزار نفر یارانه نقدی پرداخت کند و به‌عبارتی می‌توان گفت بیش از حدود  42 میلیون نفر نیازمند دریافت یارانه نقدی در کشور وجود دارد و تقریبا در سال آینده تقریباً به همه کسانی که واجد دریافت یارانه نقدی هستند، یارانه نقدی پرداخت می‌شود.

همچنین در بودجه سال آینده به 4/7 میلیون نفر افراد مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) که شامل 3/9میلیون نفر مستمری بگیر و 800 هزار نفر مددجوی موردی و پشت‌نوبتی می‌شود؛ یارانه پرداخت می‌کند.

به علاوه دولت به حدود 3/6میلیون نفر مددجویان تحت پوشش بهزیستی که شامل 1/3 میلیون نفر مستمری بگیران و 2/3 میلیون نفر نیازمندان موردی و پشت‌نوبتی می‌شود یارانه پرداخت می‌کند، همچنین یارانه به 1/2 میلیون نفر زنان سرپرست خانوار ارائه می‌شود.

این در حالی است به افراد ساکن در دهستان‌های با ضریب 6،7،8،9 که این ضرایب در خصوص محرومیت و فقر روستایی‌ها است، یارانه پرداخت می‌شود که شامل حدود 8میلیون نفر در 1598 دهستان در کشور است همچنین به یک میلیون نفر بیماران خاص و صعب العلاج، یارانه پرداخت می‌شود.

یارانه  گروه‌های نیازمند تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی که شامل حدود 11 میلیون نفر است یارانه پرداخت می‌شود که شامل 5 میلیون و 300هزار نفر کارگران ساختمانی بیمه‌شده و پشت‌نوبتی، 3 میلیون و 250هزار نفر رانندگان برون‌شهری، یک میلیون و 150هزار نفر قالیبافان، 710هزار نفر صیادان و 250هزار نفر طلبه، 90هزار نفر خادمان مساجد، 280هزار نفر باربران، یک میلیون نفر عشایر و 4/8 میلیون نفر بازنشستگان با حقوق کمتر از یک میلیون تومان به‌علاوه افراد تحت تکفل و حدود 2 میلیون و 950هزار نفر نیازمند دریافت یارانه نیز یارانه نقدی پرداخت می‌شود.

گفتنی است حدود 34میلیون و 500هزار نفر از جمعیت یارانه بگیر کشور کم می‌شود و پیش‌بینی می‌شود با انجام این مهم، حدود 18 هزار و 800میلیارد تومان منابع مالی حاصل شود که تماماً صرف اشتغال جوانان می‌شود.

براساس گزارش میزان، این طرح با هدف فقرزدایی در کشور اجرایی می شود و تنها نیازمندان واقعی یارانه دریافت می کنند حال باید منتظر ماند و دید در سال آینده این طرح به چه اندازه موفق خواهد بود و آیا به طور قطع دهک های غیر نیازمند از لیست دریافت یارانه حذف خواهند شد یا خیر؟

پیش‌بینی می‌شود هشتاد و دومین مرحله یارانه نقدی بامداد یکشنبه ۲۶ آذر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد شد. 

لازم به ذکر است که مبلغ یارانه دریافتی هر یک از مشمولان دریافت یارانه نقدی همانند ماه‌های گذشته ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

نتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار