تابناک مرکزی: دبیر اجرایی برنامه های هفته قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: جشنواره تئاتر قرآنی با هدف ترویج فرهنگ و معارف قرآنی، تبیین و تاکید بر نقش هنر تئاتر در ترویج مفاهیم و مضامین قرآنی برگزار می شود.
کد خبر: ۵۳۹۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ 16 December 2017

به گزارش تابناک مرکزی بر اساس اعلام صدا وسیما؛ دبیر اجرایی برنامه های هفته قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه جشنواره در دو بخش صحنه ای و خیابانی بر گزار خواهد شدگفت:برخی از مصداق ها در مقدمه دفترچه فراخوان برنامه های هفته قرآن و عترت استان آمده است و هنرمندان می توانند موضوعات آثار خود را با این مفاهیم ارسال کنند.

حاجعلی بیگی افزود:‌ ستادبرگزاری به گروه های راه یافته در بخش خیابانی تا سقف شش میلیون ریال و در بخش صحنه ای تا سقف دوازده ملیون ریال کمک هزینه اعطا خواهد کرد.

وی در ادامه برگزاری جشنواره شعر را از دیگر جشنواره های این هفته دانست و افزود:‌ رﺷﺘﻪﻫﺎی این ﺟﺸﻨﻮاره در شعر  ﻗﺎﻟﺐﻫﺎي ﺳﻨﺘﯽ و ﻧﻮ  با مضامین قرآن و عترت (علیهم السلام) و داﺳﺘﺎنﮐﻮﺗﺎه است.

حاجعلی بیگی اﻫﺪاف جشنواره را ﺗﺒﻠﯿﻎ و ﺗﺮوﯾﺞ ﻗﺮآن وﻋﺘﺮت (ع) درﺣﻮزهﻫﺎي ﺷﻌﺮ و ادﺑﯿﺎت داﺳﺘﺎﻧﯽ، ﻣﻌﺮﻓﯽ دﺳﺘﺎوردﻫﺎ و ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪيﻫﺎي ﺷﺎﻋﺮان و داﺳﺘﺎن ﺳﺮاﯾﺎن درﺣﻮزه ی ﻗﺮآن وﻋﺘﺮت(ع)، ارﺗﻘﺎي ﺳﻄﺢ ﮐﯿﻔﯽ و ﮐﻤﯽ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺎي ﻗﺮآن و ﻋﺘﺮت(ع)،‌ بهره گیری از ﻇﺮﻓﯿﺖ ﺷﻌﺮ و داﺳﺘﺎن،‌ﺷﮑﻮﻓﺎﯾﯽ اﺳﺘﻌﺪادﻫﺎي ﻧﻬﻔﺘﻪ درﺣﻮزه يﺷﻌﺮ و داﺳﺘﺎن ﺑﺎﻧﮕﺎه وﯾﮋه ﺑﻪ ﺣﻮزهﻗﺮآن وﻋﺘﺮت (ع ) به ﻣﻨﻈﻮر ﺗﻘﻮﯾﺖ ادﺑﯿﺎت ﻗﺮآﻧﯽ ﻣﺘﻌﻬﺪ در ﻓﻀﺎي رﻗﺎﺑﺘﯽ عنوان کرد.

این مقام مسئول ﻣﻮﺿﻮﻋﺎت ﻣﻮرد ﺗﺄﮐﯿﺪ را ﻫﻤﺪﻟﯽ و ﻫﻤﺰﺑﺎﻧﯽ، ﻧﻘﺶ ﻣﺴﺎﺟﺪ در ﺗﺤﮑﯿﻢ ﭘﺎﯾﻪﻫﺎي دﯾﻦ، ﻣﻘﺎوﻣﺖ و ﭘﺎﯾﺪاري اﺳﻼﻣﯽ، ﺻﻠﺢ و دوﺳﺘﯽ زﻧﺪﮔﯽ و ﺳﯿﺮه ي ﺣﻀﺮت رﺳﻮل(ص) و ﺳﺎﯾﺮ اﻧﺒﯿﺎء اﻟﻬﯽ و اﺋﻤﻪ اطهار(ع)، اﺣﺴﺎن ﺑﻪ واﻟﺪﯾﻦ، ﺗﻌﺎون و ﻫﻤﮑﺎري، نماز، وﻻﯾﺖ، ﻣﻬﺪوﯾﺖ، ﺳﺒﮏزﻧﺪﮔﯽاﺳﻼﻣﯽ، ﺗﺤﮑﯿﻢ ﺑﻨﯿﺎن ﺧﺎﻧﻮاده، ﺳﻨﺖ ﺣﺴﻨﻪي ازدواج دانست.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار