معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز:هزینه کردن برای پژوهش را سرمایه گذاری برای آینده و اقتصاد و شرکت های دانش بنیان عنوان کرد و افزود: با پرداختن به پژوهش می توانیم از منابع محدود بیشترین استفاده را ببریم.
کد خبر: ۵۳۹۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳ 16 December 2017

تابناک فارس به نقل از ایرنا:دکتر سید بصیر هاشمی بر لزوم تعالی این نگاه در بین پژوهشگران تاکید کرد و گفت: آنچه ضروری است توجه بیشتر محققان به پژوهش های کاربردی و محصول محور و جهت گیری به سمت حل مشکلات کشور است که این نوع نگاه در دانشگاه ها در حال گسترش است.
وی با بیان اینکه مسئولان نیز از این نوع نگاه حمایت می کنند گفت:در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برخی طرح های فناورانه طراحی شده که اعتبار آن تقریبا دو برابر یک طرح و پروپوزال دانشجوی phd است و پس از تایید شورای فناوری تا سقف 500 میلیون ریال به این نوع طرح ها قابل پرداخت است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه در بسیاری از دانشگاه ها در حال حاضر از هر سه هزار ایده، یک ایده تجاری است گفت: در این دانشگاه ها از هر یک هزار مقاله، یک مقاله به محصول تبدیل می شود که نیاز است در بحث پژوهش، بیشتر تلاش شود و با پژوهش و تحقیقات، به سوی خودکفایی رفت.
هاشمی هزینه کردن برای پژوهش را سرمایه گذاری برای آینده و اقتصاد و شرکت های دانش بنیان عنوان کرد و افزود: با پرداختن به پژوهش می توانیم از منابع محدود بیشترین استفاده را ببریم.
او ادامه داد: کارهای بسیار بزرگ و زیربنایی در حوزه پژوهش و فناوری در حوزه معاونت پژوهش وزارت بهداشت و دانشگاه ها شده که از جمله آن می توان به فعالیت های راهبردی عملیاتی، تقویت آزمایشگاه های مرکزی، شرکت های رشد و دانش بنیان، توجه به مقالات و ارتقای آن، سامانه های علم سنجی و نظام نوین اطلاعات پژوهشی ایران، اشاره کرد.
هاشمی درباره توسعه و تقویت زیرساخت های پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی شیراز از سال 92 تاکنون افزود: کسب رتبه های برتر در زمینه تعداد مقالات، رشد پژوهش ها، بهبود وضعیت نمایه های نشریات، تعدد و فراوانی وضعیت مراکز تحقیقاتی، افزایش تعداد طرح های تحقیقاتی، راه اندازی دفتر نظارت بر نظام ثبت بیماری ها، راه اندازی دفتر مدیریت پژوهش و فناوری از جمله موفقیت های معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به شمار می رود.
وی ادامه داد : سالیانه حدود 1400 تا 1500 طرح پژوهشی دردانشگاه علوم پزشکی شیراز ارائه می شود و سالیانه حدود 200 میلیارد ریال اعتبارات پژوهشی به این دانشگاه اختصاص می یابد و امیدواریم که تا پایان سال این اعتبارات در اختیار این دانشگاه قرار گیرد.
هفته پژوهش از 21 تا 27 آذر است و به همین مناسبت از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی شیراز تقدیر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار