استاندار کرمانشاه گفت:در پی وقوع زلزله 21 آبان بیش از پنج هزار میلیارد تومان خسارت به استان کرمانشاه وارد شده است.
کد خبر: ۵۳۹۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ 16 December 2017
به گزارش خبرنگار  تابناک، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در نشست شورای اداری استان کرمانشاه که صبح امروز در سالن شهدای استانداری برگزار شد؛افزود: زلزله کرمانشاه یک واقعه ی بسیار عظیم و بزرگ بود که گستره و حجم خسارات وارده آن با زلزله های دیگر قابل مقایسه نیست و حتي در 50سال اخير بي نظير است و بيش از يك ماه است كل جغرافياي ايران تحت تأثير زلزله و پس لرزه هاي بي شمار قرار گرفته است و اين وضعيت همچنان ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب در صبح روز زلزله با صدور یک پیام ارزشمند، موجی از همدلی و وفاق در کشور میان مردم و مسئولین ایجاد کردند و حضور ایشان در مناطق زلزله زده تسکینی بر آلام مردم آسیب دیده بود.

 بازوند گفت: مردم زلزله زده با پایداری و بزرگواری رنج این زلزله را تحمل کردند که این پایداری و مقاوم بودن ریشه در تجربه سرفرازانه آن ها در سال های دفاع مقدس دارد.

وی خاطر نشان کرد:بسیاری از هموطنان عزیز ما در این زلزله جان باختند که به خانواده تمامی این عزیزان تسلیت می گویم و روز 5 شنبه نیز آیین چهلمین روز درگذشت این عزیزان برگزار می شود که از همه برای حضور در این آیین و ابراز همدردی با این عزیزان داغدیده دعوت می کنم.

 استاندار کرمانشاه اظهار داشت:در ایام اربعین حسینی تلاش های گسترده ای برای تکمیل زیرساخت ها در حوزه های مختلف صورت گرفت که بسیار ارزشمند است و اعتبارات بسیار خوبی نیز در این حوزه جذب شدند ومردم در ایام اربعین پای کار آمدند و موکب های بسیاری در آن ایام ایجاد شدند.
 
بازوند افزود:متاسفانه برخی تصمیم گیری ها در حوزه اختیارات مدیریت ارشد استان نیست و در آخرین روزها به دلیل عدم موافقت مقامات کشور عراق، مرز خسروی در ایام اربعین برای عبور زوار بازگشایی نشد.

به گفته استاندار کرمانشاه:طی تقسیم بندی صورت گرفته در روز اول زلزله، امدادرسانی شهر به ارتش و امدادرسانی روستاها به نیروهای سپاه سپرده شد وارتش و هلال احمر در زمان کوتاهی توانستند 2900 نفر را زنده از زیر آوار بیرون اورند که عملکردی فوق العاده بود.

وی تصریح کرد:حضور ميداني و فوري نيروهاي سپاه و ارتش و تجهيزات قرارگاه خاتم در منطقه كمك سياري به كاهش آمار كشته ها كرد. اگر ظرفيت اين نيروها نبود تعداد زيادي از  آن 2900 نفري كه از زير آوار بيرون كشيده شدند احتمالا با خطر مرگ روبرو مي شدند.

بازوند اذعان داشت:فراموش نكنيم در زلزله رودبار زخمي ها تا 72 ساعت زير آوار ماندند در حاليكه زلزله کرمانشاه در ساعت 11 صبح روز بعد از حادثه ديگر كسي زير آوار نمانده بود.

وی افزود:با وجود اينكه اين زلزله در شب اتفاق افتاد و يك گستره ي 10 هزار كيلومتر مربعي را در بر مي گرفت ولي در زمينه امداد و نجات به زلزله زدگان يك كار بسيار بزرگ و عظيم توسط هلال احمر، هوانيروز و  اورژانس صورت گرفت كه در كاهش تعداد كشته ها نقش بسيار مهمي ايفا كرد.    

استاندار کرمانشاه اظهار داشت:در روند اين امداد و نجات 34 بالگرد و 150 اتوبوس آمبولانس و آمبولانس در كمتر از 20 ساعت 6500 مجروح و حادثه ديده را بيمارستان هاي استان و شهرهاي تهران كرج و همدان منتقل كردندو نكته مهم اينكه در روند اين انتقال حتي يك نفر فوت نشد كه يك موفقيت بزرگ محسوب مي شود. 

بازوند اشارهای نیز به زیر ساخت های موجود در مناطق زلزله زده کرد و ابراز داشت: زيرساخت هاي آب و برق در اين زلزله خسارت هاي بسياري ديدند ولي به سرعت توسط دستگاه هاي خدمات رسان دوباره وصل شدند كه يك كار بزرگ و قابل تقدير بود.

وی  گفت:تاکنون در مجموع 2 هزار و 102 میلیارد تومان تسهیلات و اعتبار به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اختصاص یافته است وحدود 600 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای رونق کسب و کار به استان اختصاص یافته است .اگر بخواهیم استان توسعه پیدا کند باید همه حول محور منافع استان اجماع کنیم.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار