استاندار خراسان رضوی از کشف بیش از 20 تن مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۵۳۹۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰ 16 December 2017

به گزارش تابناک : علی‌رضا رشیدیان امروز در چهارمین همایش منطقه‌ای «صیانت و گفتمان‌سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر» که در هتل پارس مشهد برگزار شد، با اشاره به این‌که «وزارت کشور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به صورت گسترده به موضوع آسیب‌های اجتماعی پرداخته و می‌پردازد»، اظهار کرد: یکی از مطالبات وزیر کشور از استانداران موضوع آسیب‌های اجتماعی است.

وی ادامه داد: پیگیری‌های وزارت کشور منجر به فعال شدن شورای اجتماعی در سطح کشور و تشکیل جلساتی مستمر با حضور مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور شده است. مقام معظم رهبری یکی از آسیب‌های جدی که به عنوان اولویت برای این شورا و دستگاه‌های اجرایی مشخص کرده‌اند، حل معضل اعتیاد است.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در کنار مبارزه دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و... با مواد مخدر  متأسفانه برخی کشورها و باندهای مافیایی از این تجارت سیاه حمایت می‌کنند و در افعانستان تولید مواد مخدر در سال جاری بیش از 87 درصد افزایش داشته است.

رشیدیان با بیان این‌که «آثار مواد مخدر صنعتی از مواد مخدر طبیعی وحشتناک‌تر است»، گفت: عملاً شاهد هستیم مواد روان‌گردان در کشورهای شرقی به شدت توسعه می‌یابد و آثار آن مخصوصاً برای جوانان بسیار گسترش می‌یابد.

وی افزود: تمام شکل‌های مبارزه‌ای که نهادها در خصوص مبارزه با مواد مخدر انجام داده‌اند منجر به نتیجه‌ای که می‌خواستیم نشده و امروز شاهد گسترش اعتیاد هستیم.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در استان بیش از 20 تن مواد مخدر کشف شده است، اما هنوز که هنوز است مواد در بازارها و کوچه‌ها و خیابان‌ها قابل یافتن است. تا هنگامی که بحث مبارزه با مواد مخدر به یک خواست عمومی تبدیل نشود، برخورد فیزیکی، امنیتی و قضایی در مبارزه با مواد مخدر کفایت نمی‌کند.

وی با اشاره به راه اندازی خانه‌ سازمان‌های مردم‌نهاد در خراسان رضوی، عنوان کرد: این خانه مرکزی برای تعامل سمن‌ها و دستگاه‌ها در موضوعات مشترک بین آن‌هاست و یکی از این موضوعات مواد مخدر است.

رشیدیان تصریح کرد: از 900 سازمان مردم‌نهاد در خراسان رضوی بیش از 275 سمن در حوزه مبارزه با مواد مخدر، 44 سمن در حوزه پیشگیری و فرهنگی و 66 سمن هم در حوزه درمان اعتیاد فعالیت می‌کنند، هم‌چنین بیش از 165 تیم اجتماع‌محور در حاشیه شهر مشهد در حوزه پیشگیری از اعتیاد فعال هستند.

وی ادامه داد: شاهد بوده‌ایم که اقدامات سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه مبارزه با مواد مخدر بسیار موثرتر و عمیق‌تر بوده و نتایج ملموس‌تری داشته است، به همین دلیل یکی از رویکردهایمان را در مبارزه با مواد مخدر موضوع اجتماعی‌کردن و گفتمان‌سازی مبارزه با مواد مخدر قرار داده‌ایم. دستگاه‌های اجرایی از جمله ستاد مبارزه با مواد مخدر باید بسترسازی برای این گفتمان را فراهم کند.

استاندار خراسان رضوی با بیان این‌که «اشتغال می‌تواند در مسئله اعتیاد، حفظ بهبودیافتگان و دیگر آسیب‌های اجتماعی بسیار مؤثر باشد»، گفت: حاصل این موضوع را در کاهش طلاق در سطح استان دیده‌ایم به گونه‌ای که در شش ماهه ابتدای سال جاری طلاق در خراسان رضوی 13.1 درصد کاهش داشته است.






منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار