وزير آموزش و پرورش در شوراي آموزش و پرورش خوزستان:
بطحایی اظهار کرد: مناطق مرزي در خوزستان در راستاي محروميت زدايي داراي سهميه اختصاصي استخدامي مي شوند
کد خبر: ۵۳۹۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴ 16 December 2017
به گزارش تابناک سيد محمد بطحايي وزیر آموزش و پرورش و پروش در جلسه شوراي آموزش و پرورش استان خوزستان که صبح امروز ٢٥آذرماه ٩٦ در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: از استاندار خوزستان دکتر شریعتی که متعهدانه و دلسوزانه در بحث آموزش و پرورش ورود جدی داشت قدردانی می کنم.

وی ادامه داد: علي رغم شرايط سخت آب و هوايي و رفاهي همكاران من در خوزستان همچنان پرچم تعليم و تربيت را برافراشته نگه داشتند و نشانه های خوبی هم بدست آورده اند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه استان خوزستان جايگاه علماي بزرگي است كه بخشی از تمدن  ايران اسلامي را مدیون خود کردند، گفت: آموزش و پرورش پل عبور از بسياري مشكلات و رستگاري در دنيا و آخرت است و اگر بخواهيم ناهنجاري هاي اجتماعي و آسیب های اجتماعی را كاهش دهيم و حتی بیمارستان ها و کلانتری های خلوتی داشته باشیم، بايد آموزش و پرورش قدرتمندي داشته باشيم.

بطحایی با اشاره به اينكه بارها اهميت آموزش و پرورش تكرار شده است اما چرا آموزش و پرورش امروز کماکان درگير مشكلات مزمن است،گفت: تاخير در پرداخت حق التدريس ها ،  نبود امكانات وتجهيزات مشكلات هميشگي آموزش و پرورش است كه براي حل و برطرف كردن آنها نيازمند تغيير در محتوي و روش آموزش و پرورش هستيم.

وی همچنین با اشاره به روش اداره امروز آموزش و پرورش که همان روش ٢٠سال پيش است و  پيچيدگي هاي موجود طلب مي كند، بیان داشت: اين رويه را باید تغيير دهيم و با تمركز كمتري عمل كنيم.

 وزير آموزش و پرورش در ادامه با تاكيد بر شكستن سيكل معيوب ۲۰ سال پیش، تصريح كرد: وزير آموزش و پرورش نبايد به دليل كمبود امكاناتی مانند برق و‌کاز و آب مدرسه به چالش كشيده شود بلكه بايد در زمينه افزايش كيفيت و پيشرفت آموزشي در برنامه ها و افق های بلند ایران اسلامی بحث کنند.
 
وي با اعلام اینکه من به عنوان وزیر آموزش و پرورش و مدیران دیگر باید اراده کنیم این سیکل شکسته سود، تصریح کرد: ما دولتي ها تا كنون اجازه نداديم كه شوراي آموزش و پرورش به صورت جدي وارد عرصه برنامه ريزي و تغيير در اداره آموزش و پرورش براي رستگاري در امر  تعليم و تربيت شود.

بطحايي تاکید کرد:  بايد به شوراهاي آموزش و پرورش اختيارات لازم و منابع لازم داده شود تا به موازات شرايط موجود براي آموزش و پرورش برنامه ريزي كنند و لازم است تا اعتبار مورد نياز را نيز در اختيار اين شورا قرار دهيم.

وي با اعلام اينكه در آينده كليه منابع آموزش و پرورش اختصاصي تلقي شده و بودجه آموزش و پروش نيز استاني مي شود، اظهار داشت:  از اين پس شوراهاي آموزش و پرورش مي توانند با در نظر گرفتن اولويت هاي موجود برنامه ريزي هاي لازم را براي ارتقا تعليم و تربيت در استانها انجام دهند.

وزیر آموزش و پرورش با بيان اينكه١١منطقه مرزي در خوزستان وجود دارد، که اين مناطق مرزي  در خطر تهاجم فرهنگی قرار دارند، یادآور شد: این مناطق با محدوديت هاي زيادي مواجه هستند و بي سوادي در مناطق مرزي يك معضل است كه معضلات ديگر را به وجود می آورد. 

وي با تاكيد بر اينكه بچه هاي٦ساله بايد حتما وارد مدرسه شوند، اذعان داشت: همه ما در وزارت آموزش و پرورش پشتيبان اين موضوع هستيم و با جديت اين مسئله را پيگيري مي كنيم.

بطحايي  در خصوص اشتغال، گفت: اولويت ديگر ما كمك به بحث  اشتغال در مناطق مرزی خوزستان است و  لازم است كه زمينه هاي اشتغال پايه در روستاها و ۱۱ منطقه مرزي فراهم شود و انجام اين كار با انجام يك طرح عملياتي فراتر از سخنراني صورت مي گيرد و بايد براي توسعه اشتغال در مناطق محروم مرزي يك برنامه ریزی صحیح صورت گیرد. 

وزیر آموزش و پرورش از  سهميه ويژه استخدامي به مناطق مرزي خبر داد که در استخدام آينده اين كار به صورت جدي دنبال مي شود.

بطحایی با اشاره به تاسیس زائرسرا در مشهد وعده داد: براي زائر سراي فرهنگيان ظرف ۲ ۳ ماه آینده  زمين مناسبي در مشهد و در نزديكي حرم تدارك ديده مي شود و در آينده نزدیک مقدمات ساخت زائرسرا فراهم مي شود.

وی با بيان اينكه مركز رفاهي فرهنگيان در اهواز نيز تا سقف ١ميليارد تومان توسط  وزارت تامين مي شود، گفت:  بايد برنامه ريزي هاي لازم صورت بگيرد تا اين مركز رفاهي   تا٢٢بهمن افتتاح شود. 

بطحایی افزود: ٥ باب هنرستان در شهرهايي كه در دستور كار شوراي آموزش و پرورش خوزستان است ساخته مي شود. 

وزیر آموزش و پرورش در پایان با اشاره به راه اندازی مجموعه ورزشی متوقف مانده در شهر اهواز ، بیان داشت: براي بهره برداري يك مجموعه ورزشي  در شهر اهواز ٥٠درصد اعتبارات مورد نياز توسط وزارت آموزش و پرورش تامين مي شود، ما بايد زمينه هاي تشويق همكاران استان را به صورتي فراهم كنيم تا از مهاجرت آنها به استان هاي ديگر جلوگيري كنيم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار