صرفنظر ازاینکه براساس این قانون منفعت طلبانه با یک حساب سرانگشتی چه مبلغ کلانی به حساب مدارس واریز ومنشاء فسادهای مالی بزرگی خواهد شد . مسئولین آموزش وپرورش باید سریعا نسبت به شفاف سازی وتفسیر به رای که از این قانون صورت گرفته است را برای افکار عمومی واولیاء دانش آموزان تبیین کنند.
کد خبر: ۵۳۹۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰ 16 December 2017
تابناک ایلام ::زمانهای نه چندان دور را هنوز از یاد نبرده ایم که آموزش وپرورش کشور طبق قانون اساسی تمامی تمهیدات را برای آموزش رایگان فرزندان این دیار به کار می بست .به دانش آموزان تغذیه رایگان ،شیر رایگان ،آموزش رایگان ،نوشت افزار و حق سرویس ایاب وذهاب هم پرداخت می کردند.
 
اکنون پس از سالها تمام خدمات رایگان برای تحقق این بند مهم قانون اساسی به یک افسانه تبدیل شده واینک چشم آموزش وپرورش به دست دانش آموزان و جیب اولیای آنان دوخته شده است .مدارس هیات امنایی به بهانه ای برای اخذ حق آموزش مبدل شده و بند آموزش رایگان قانون اساسی را به محاق برده ،شیر وتغذیه که کلا تعطیل است واین روزها آموزش وپرورش نه تنها کمک هزینه سرویس ایاب وذهاب پرداخت نمی کند ،بلکه به چندر غاز پرداختی اولیاء به سرویسهای مدارس هم چشم دوخته است.
 
اخیرا وزارت آموزش وپرورش دستورالعملی برای ساماندهی سرویس های مدارس به استانها وشهرستانها ابلاغ نموده تا براساس آن کارگروهی در سطح مدارس ومناطق آموزش وپرورش برای ساماندهی این امر تشکیل شود.براساس این قانون سرویس مدارس باید به پیمانکار واگذار تا بخشی از حق ایاب وذهابی که از جیب اولیاء پرداخت می شود به حساب این اداره واریز شود.
 
اینک  بندهایی از این قانون بهانه ای دست مدیران مدارس وآموزش وپرورش شهرستانها داده تا بر اساس یک قانون من درآوردی ،رانندگان سرویسها بصورت ماهیانه بابت هر دانش آموز ،مبلغ سه هزار تومان به حساب آموزش وپرورش یا مدرسه واریز نمایند .درحال حاضر این قانون مبهم درسطح مدراس ایلام در دست اجراست.
 
توجیه مسئولین آموزش وپرورش هم این است که این مبلغ صرف پرداخت حق الزحمه کارگروه ساماندهی سرویس مدارس خواهد شد. حق الزحمه ای که اصلا معلوم نیست بابت کدامین خدمت به دانش آموزان و سرویس های مدارس اخذ می شود.
 
صرفنظر ازاینکه با یک حساب سرانگشتی، براساس این قانون منفعت طلبانه چه مبلغ کلانی  به حساب مدارس واریز ومنشاء چه فسادهای مالی بزرگی خواهد شد، مسئولین آموزش وپرورش باید سریعا نسبت به شفاف سازی وتفسیر به رای که از این قانون صورت گرفته را برای تنویر افکار عمومی واولیاء دانش آموزان تبیین نمایند.
 
مگر می شود اولیاء دانش اموزان از جیب خودشان حق الزحمه سرویس های مدارس را پرداخت نمایند و رانندگان سرویس ها هم با وجود هزینه های بالای نگهداری خودرو ،سوخت وتعمیر و....مبالغی از این حق قانونی خود رابه صورت غیر قانونی به کسانی پرداخت نمایند که بابت هیچ خدمتی از آنان حق الزحمه طلب نمایند؟!آیا واقعا این مقوله تضییع حقوق مردم واجحاف در حق رانندگان سرویسها محسوب نمی شود؟
 
انتظار می رود مسئولین آموزش وپرورش استان ،دستگاههای نظارتی و مدیران ارشد استان به صورت ویژه به این موضوع مهم ورود نموده ودست مدراس را لااقل از جیب سرویسهای مدارس بیرون آورند .اولیاء دانش آموزان با هرشیوه ای از حق تحصیل در مدارس گرفته تا کمکهای اختیاری !بخشی از هزینه های مدارس را تامین می کنند ،بنابراین لزومی به اخذ این مبلغ غیر قانونی از جیب  سرویس های مدارس وجود ندارد .واقعا پول قشر زحمت کشی همچون رانندگان سرویس های مدارس خوردن ندارد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
خانم فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
اینکه چیزی نیست شماروزمرگی وبی انگیزگی وغیبتهای پشت سرهم وثبت نشده روچندحساب میکنید؟
ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
بابت شهریه سرویس مدرسه که یه مینی بوس قراضه هستش ماهیانه 55 هزارتومان میگیرن که اگه بچه م با تاکسی بره و سریعتر به مدرسه میرسه و برمیگرده ارزونتره ..متاسفانه اعتراضم کردیم به مدیران مدارس اما هیچ نتیجه ای نداشته ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
این رقم در مقابل هزینه آزمونهای پیشرفت تحصیلی که همهاش به جیب یک عده خاص ی رود، رقمی محسوب نمی شود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار