بنابر خبرهای غیر رسمی نام محمدکاظم نظری به مراجع بالاتر برای تصدی معاونت سیاسی اعلام شده و معرفی وی برای معاونت سیاسی استاندار قریب الوقوع به نظر می رسید تا اینکه بازی عجیب و غریب اصولگرایان شروع شد و به شدت بر علیه نظری خط تخریب را در پیش گرفتند!
کد خبر: ۵۳۹۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۷ 17 December 2017
پس از حضور استاندار جدید در کهگیلویه و بویراحمد و مشخص شدن حتمی تغییرات اساسی در پست های کلیدی حوزه ی استانداری ، گمانه زنی هایی برای نام معاونین آغاز شد که البته از همان ابتدا و با اعلام استاندار مبنی بر اینکه معاونین لزوما نباید بومی باشند و امکان استفاده از غیره بومی ها هم وجود دارد زمینه حضور فیلی را به جای نیک اقبالی مهیا کرد و بدون هیچگونه فوت وقتی ، گزینه غیر بومی را بر کرسی نشاند. اما در خصوص دو معاونت سیاسی و معاونت اقتصادی که گزینه های بومی مطرح بوده و در زمان هایی هم حتمی و صددرصدی دو گزینه اعلام می شدند ، هنوز هم در ابهام مانده و به مانند فیلی به سرعت تعیین تکلیف نشدند.
در خصوص معاون سیاسی استاندار کار تقریبا تمام شده به نظر می رسید و بنابر خبرهای غیر رسمی نام محمدکاظم نظری به مراجع بالاتر برای تصدی معاونت سیاسی اعلام شده و معرفی وی برای معاونت سیاسی استاندار قریب الوقوع به نظر می رسید تا اینکه بازی عجیب و غریب اصولگرایان شروع شد و به شدت بر علیه نظری خط تخریب را در پیش گرفتند!
اینکه این بازی اصولگرایان و نامه نوشتن به استانداری که اصلاح طلبان وی را نیروی روحانی و به نوعی حرف شنو ، جریان خود می دانند و یا اینکه انتظار دارند باشد! از کجا آب می خورد و چه کسی آن ها را تحریک به چنین اقدامی کرده است ، فعلا موضوع بحث نیست و بعدا مشخص خواهد شد اما نگاهی به مواضع دکتر محمد کاظم نظری و واکنش ها به سخنان و مواضع وی ، نشان می دهد که فرماندار بویراحمد چگونه می اندیشد و چگونه دیده می شود .
یکی از نکات برجسته ای که هم مخالفان و هم موافقان در مورد وی برجسته کرده اند و سعی دارند انجام دهند ، بحث قومیت گرایی است که مخالفان به صرف دفاع های رک و بی پرده ی نظری در جلسات مبنی بر لزوم توجه به شهرستان بویراحمد است که مخالفان قوم گرا ، نظری را افراطی در قوم گرایی معرفی می کردند و البته رسانه هایی که منتسب به حمایت از نظری بودند هم ندانسته وی را منجی و کسی که حق ! بویراحمد را از مناطق گرمسیری می خواهد بگیرد معرفی می کردند و در زمان هایی هم جدل های رسانه ای تندی در مباحث قومیتی با محور بودن اشخاصی همچون نظری ، مطرح می کردند که البته گویا با برخوردهای نظری هم مواجه شده اند و وی و همکارانش به این افراد تذکر داده اند دست از اینگونه بازی های رسانه ای بردارند.
اما نظری چگونه می اندیشد؟
محمد کاظم نظری فرماندار بویراحمد ، بارها در مقابل انتقاداتی که مخالفان عمدتا قومگرا مبنی بر چانه زنی برای شهرستان بویراحمد از وی داشتند ، گفته بود ، من فرماندار بویراحمد هستم و این طبیعی است که در جلسات برای گرفتن حق و حقوق شهرستانم تلاش کنم اما این به معنی این نیست که بخواهم از حق گچساران ، کهگیلویه ، چرام و دیگر شهرستان های استان ، حقی ضایع شود و به بویراحمد بدهند بلکه این یک وظیفه است که بر عهده دارم و اگر تلاش نکنم کوتاهی کرده ام.
گزینه جدی معاونت سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، معمولا بی پرده و شفاف سخن می گوید و از اعلام با صراحت مواضعش تاکنون پنهان کاری نکرده است به همین خاطر می توان در سخنان وی در محافل و جلسات چگونه اندیشیدنش را به راحتی فهمید . چند روز پیش در نشست سراسری جوانان عضو حزب اعتدال و توسعه محمد کاظم نطری یکی از سخنرانان بود که البته از طرف برخی مورد انتقاد قرار گرفت که چرا در این جلسه شرکت کرده است و به جای آن به مشکلات مردم بپردازد که این انتقاد مشخص بود سیاسی و نه بر اساس منطق است چرا که یکی از وظایف وی به حضور در چنین جلساتی و بیان دیدگاه ها ، انتقادات و راهکارهایش است.
قوم گرایی ، خوب یا بد؟
 نظری در این همایش با بیان اینکه افراد حزبی به اهداف و آرمان‌های حزب‌شان پایبند هستند، ولو اینکه در اقلیت قرار بگیرند، اظهار کرد: باید در جامعه اینگونه تفکر در بین حزبی‌هایی ما وجود داشته باشد.
نظری با بیان اینکه در جامعه استان کهگیلویه و بویراحمد طایفه‌گرایی و قبیله‌گرایی به شدت پررنگ است، البته مزایایی هم دارد، بیان کرد: کار حزبی با طایفه‌گرایی و قوم‌گرایی در تضاد است و در واقع احزاب مجموعه‌ای کنشگر‌هایی هستند که دغدغه جامعه و سیاست‌های روز جامعه را دنبال و در راستای تغییر و اصلاح‌ آنها نیز حرکت می‌کنند.
فرماندار بویراحمد با بیان اینکه اگر احزاب جوابگوی فکر، نظرات و دیدگاه‌های ما باشد، آنها را می‌پذیریم، افزود: در احزاب نباید صرفاً مسائل سیاسی دنبال شود، بلکه احزاب می‌توانند در بسیاری از مسائل جامعه کارکردهای خود را در مسائل گوناگون نشان دهد.
نظری با اشاره به مسئله حاشیه‌نشینی در اطراف شهر یاسوج، تصریح کرد: احزاب سیاسی می‌توانند در این حوزه فعالیت کنند و با ارائه راهکار به کمک مسوولان بیایند.
وی در ادامه اضافه کرد: احزاب نباید فقط منتطر ایام انتخابات باشند و بعد از آن درب احزاب را ببندند و دست از فعالیت بردارند، بلکه همواره باید نسبت به مسائل مختلف جامعه حساس باشند.
فرماندار بویراحمد با بیان اینکه احزاب با قدرت به کار خودشان ادامه دهند، گفت: سیاست دولت ایجاد فضای باز برای فعالیت تمام احزاب و گروه‌های سیاسی است.
نقش احزاب در انتخابات
وی به نقش احزاب در انتخابات اشاره کرد و گفت: آسیب قوم‌گرایی و طایفه‌گرایی را بارها در جریان انتخابات‌ ها دیده‌ایم، شخصی که با شعار و از این مجاری وارد مجلس می‌شود و بعد چون پشتوانه سیاسی ندارد و با سلسله مراتب غیر طبیعی موفق شده برای مردم آن حوزه نتیجه عکس دارد. شاید امروز متوجه انتخابات قومیتی و محصول آن نباشیم و باید این آفت را پاک کنیم ولی متاسفانه در برخی موقع‌ها مشاهده می‌کنیم که تحصیلکرده ها و روشنفکران بیشتر از همه به این مسائل دامن می‌زنند.
نظری افزود: در برخی از انتخابات به کسی رأی می‌دهیم در حالیکه خودمان می دانیم شایستگی‌های وی کمتر از بقیه است و چون از طایفه ما است رأی داده‌ایم و بعد نتیجه ای حاصل می‌شود که پشیمانی به بار می‌آورد.
به نظر می رسد این سخنان محمد کاظم نظری نشان دهنده افکار وی در خصوص جایگاه مباحث قومیت و احزاب و چگونگی تاثیرگذاری بر جامعه ، باشد و اگر این سخنان وی بر همان خصلت رک گویی و بی پرده سخن گفتن هایش باشد ، باید گفت : محمد کاظم نظری نباید فردی باشد که قومیت گراست اما مواضعش نشان می دهد که به شدت به کار حزبی و تشکیلاتی منظم ، اعتقاد دارد .
حال باید دید از طرف استاندار آنگونه که هست دیده می شود یا آنگونه که برخی معرفیش می کنند؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار