رئیس کانون کاریابی‌های کشور خبر داد که بیمه بیکاری توسط کاریابی‌های منتخب در کشور به طور سراسری به اجرا درمی آید و جلسه هماهنگی با دستگاه‌های مختلف برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۳۹۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲ 17 December 2017
به گزارش تابناک : بابک هاشمی پور اظهار کرد: ۳۲ تصدی گری غیرحاکمیتی در حوزه وزارت تعاون وجود دارد که قرار است تمام این تصدی‌گری‌ها به کاریابی‌ها واگذار گردد و یکی از همین امور تفویض بیمه بیکاری به کاریابی‌ها است که پیش از اجرای سراسری در دو استان آزمایش شد.

بر اساس این خبر، رئیس کانون کاریابی های کشور گفت: با توجه به اجرای موفق طرح بیمه بیکاری در استان‌های اجرا شده مقرر شده کمیته ای با حضور دستگاه‌های مرتبط تشکیل و در مورد نحوه واگذاری این تصدی‌گری‌ها به ویژه بیمه بیکاری تصمیم گیری شود. به دلیل اینکه کاریابی‌ها به طور مستقیم با کارجویان مرتبط هستند به محض اشتغال مقرری بگیران بیمه بیکاری این افراد از شمول دریافت این مقرری خارج می‌شوند.

هاشمی پور تاکید کرد: بیمه بیکاری به زودی به کاریابی‌های منتخب سراسر کشور تفویض می‌شود. اخیرا با صدور اطلاعیه‌ای برای کاریابی‌های استان تهران و سمنان اقدامات لازم برای انجام واگذاری تصدی گری‌های غیر حاکمیتی وزارت تعاون در این دو استان انجام شده که طبق هماهنگی با معاونت‌های اشتغال و روابط کار ادارات برنامه های آموزشی به دو صورت مجازی و حضوری در روزهای آینده برگزار می‌شود.

این مقام مسئول گفت: با توجه به موافقت اولیه سازمان تامین اجتماعی و با هماهنگی ادارات زیر مجموعه جهت اجرای سراسری طرح بیمه بیکاری کمیته اجرایی موضوع واگذاری ها طی هفته جاری در محل وزارتخانه تشکیل می شود تا نحوه اجرا و دستورالعمل های مرتبط بررسی گردد.





منبع : پارسینه 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار