رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: محدوده زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیاز به ۱۶ هزار تخت بیمارستانی دارد که نیمی از این میزان هم اکنون وجود دارد.
کد خبر: ۵۳۹۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳ 17 December 2017
به گزارش تابناک : محمدرضا دارابی ظهر امروز در مراسم آغاز به کار بیمارستان امام زمان (عج) اظهار داشت: استان خراسان‌رضوی دارای ویژگی‌های مخصوص به خود در حوزه بهداشت و درمان بوده و با وجود جمعیت بالا و تعداد بالای زائرانی که وارد این شهر می‌شوند امکانات به اندازه‌ای در اختیار نهادهای متولی بخش بهداشت در خراسان‌رضوی قرار نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیاز به 16 هزار تخت بیمارستانی دارد، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نیمی از این میزان در این مناطق وجود داشته و تعداد 8000 تخت بیمارستانی مورد نیاز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: متأسفانه حوزه بهداشت و درمان در خراسان‌رضوی دچار برخی از کمبودهای اعتباری است که برای رفع آنها امیدواریم استانداری وارد عمل شود.

دارابی با اشاره به ورود مناسب خیران به حوزه بهداشت و درمان در خراسان‌رضوی، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی نیز می‌تواند به حوزه ساخت و ساز بیمارستان و اداره آنها ورود داشته باشد اما با وجودی که نیاز است استانداردهای موجود را رعایت کند نباید دیدگاه مالی در این بین وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه امسال 4 میلیون نفر زائر در دهه پایانی صفر به مشهد مقدس سفر کردند، تصریح کرد: 10 درصد از این افراد معادل 400 هزار نفر به صورت پیاده وارد مشهد شدند که همگی نیازمند دریافت خدمات بهداشتی و درمانی بودند و دانشگاه علوم پزشکی مشهد به آنها خدمات مناسبی را ارائه داد.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار