رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌رضوی گفت: تاکنون ۵۷ درصد از اعتبارات بازسازی مناطق زلزله‌زده در خراسان‌رضوی تخصیص پیدا کرده و فرآیندهای آن از سمت سازمان مدیریت بحران در حال انجام است.
کد خبر: ۵۳۹۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵ 17 December 2017
به گزارش تابناک : رضا جمشیدی اظهار داشت: در هنگام سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به خراسان‌رضوی مسئولان استانی در مورد بودجه زیارت پیگیری‌هایی داشتند و آقای نوبخت هم عنوان کردند که در حد مقدورات برای این امر بودجه در نظر گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: وقتی میزان بودجه‌ای که برای مسئله زیارت از محل ردیف بودجه زیارت و علاوه بر این در ذیل اعتبارات وزارت ارشاد مجموعا 18.5 میلیارد تومان است، نمی‌توان انتظار داشت که این میزان مشکلی را از موضوع زیارت در شهر مشهد رفع کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: البته در شهری مانند مشهد نهادهای غیردولتی و عمومی مانند شهرداری وجود دارد که امکانات مالی مناسبی را در گردش دارند و می‌توانند سطح برخورداری را در شهر افزایش دهند اما استفاده از امکانات این نهادها هم هزینه ورود زائران را به مجاوران امام رضا‌(ع) تحمیل می‌کند.

جمشیدی خاطرنشان کرد: همچنین در مورد بودجه مسئله تخصیص نیز اهمیت دارد به عنوان مثال سال 95 از ردیف بودجه حاشیه شهر مشهد هیچ اعتباری تخصیص پیدا نکرد و امسال نیز اعتبار در نظر گرفته شده برای حاشیه شهر مشهد با سایر شهرها تلفیق شده در نتیجه ممکن است اختصاص بودجه را قدری دشوار کند.

وی با بیان اینکه اعتبارات بازسازی مناطق زلزله‌زده و جبران خسارات وارده از طریق سازمان مدیریت بحران کشور انجام می‌شود، تصریح کرد: تاکنون حدود 57 درصد اعتبارات زلزله خراسان‌رضوی تخصیص پیدا کرده است.




منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار