مدیرکل تعاون روستایی استان خراسان رضوی گفت: با توجه به ادامه فروش زعفران توسط کشاورزان این استان، از وزارت جهاد کشاورزی درخواست کرده ایم تا مهلت خرید حمایتی این محصول را تمدید کند.
کد خبر: ۵۳۹۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷ 17 December 2017
به گزارش تابناک : مجید چالاک روز یکشنبه اظهار کرد: مهلت فعالیت مراکز خرید حمایتی زعفران تا پایان 30 آذرماه اعلام شده است اما با توجه به اینکه پیش بینی می شود همچنان محصول برای فروش از سوی کشاورزان وجود داشته باشد، درخواست تمدید زمان خرید شده است.
وی افزود: هنوز موافقت با تمدید مهلت خرید اعلام نشده و توصیه می شود کشاورزان و بهره برداران زعفران در همین مهلت اعلام شده اقدام به مراجعه به مراکز خرید حمایتی داشته باشند.
این مسئول با اشاره به اینکه مجموعا 10 مرکز خرید حمایتی زعفران از کشاورزان در این استان فعالیت دارد، گفت: هم اینک مراکز خرید حمایتی در شهرستان های کاشمر، گناباد، خواف، تربت حیدریه، خواف، سبزوار، تربت جام، تایباد، مشهد و نیشابور فعال است. 
چالاک اظهار کرد: کلیه زعفران خریداری شده تحت آزمایش، تجزیه و سنجش قرار می گیرد و از این منظر در صورت وجود هرگونه مشکل در محصول، با اعلام به کشاورز به نوعی آموزش تولید محصول باکیفیت نیز داده می شود.
وی با خودداری از ذکر میزان خرید زعفران از کشاورزان، تصریح کرد: میزان خرید حمایتی زعفران به دلیل جلوگیری از تاثیرگذاری بر بازار زعفران و مسائل امنیتی اعلام نمی شود.
مدیرکل تعاون روستایی استان خراسان رضوی بیان کرد: در بدو خرید معادل 40 درصد ارزش زعفران به کشاورز پرداخت می شود و بقیه طلب کشاورز نیز سه ماه بعد از تاریخ خرید پرداخت خواهد شد. 
هم اکنون خرید حمایتی هر کیلوگرم پوشال معمولی به نرخ 44 میلیون ریال، پوشال مرغوب 49 میلیون ریال و نگین زعفران به قیمت 54 میلیون ریال صورت می گیرد. 
امسال 84 هزار هکتار از کشتزارهای خراسان رضوی زیر کشت زعفران رفته است. 
پارسال 187 تن زعفران خراسان رضوی به ارزش 264 میلیون دلار صادر شد که نسبت به سال پیش از آن 60 درصد از نظر وزنی و 65 درصد از نظر ارزش افزایش داشت. 





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار