رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه کشور قدس شرقی را پایتخت فلسطین می‌داند، گفت: ترکیه در این منطقه سفارت افتتاح خواهد کرد.
کد خبر: ۵۳۹۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰ 17 December 2017
به گزارش تابناک : «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز یکشنبه گفت این کشور قدس شرقی را به عنوان پایتخت فلسطین به رسمیت شناخته و در این بخش از قدس سفارت افتتاح خواهد کرد.

اردوغان که در نشست حزب «عدالت و توسعه» صحبت می‌کرد، گفت: «ما پیش از این قدس شرقی را به عنوان پایتخت فلسطین اعلام کرده‌ایم، اما از آنجا که این شهر تحت اشغال است، هنوز نتوانسته‌ایم در آنجا سفارت افتتاح کنیم. به امید خدا، سفارت خود را در آنجا افتتاح خواهیم کرد.»

هفته گذشته پس از پایان نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی هم اعلام شد که این سازمان قدس شرقی را به پایتختی فلسطین به رسمیت شناخته است.

اظهارات امروز اردوغان و نشست اخیر سازمان همکاری اسلامی، واکنشی است به تصمیم دو هفته پیش «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی.

این در حالی است که بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد قدس وضعیتی خاص داشته و هیچ‌یک از طرفین نباید بر آن ادعای حاکمیت کنند.

ترامپ همچنین دستور داده است که روند انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس آغاز شود.

رژیم صهیونیستی که قدس را «پایتخت ابدی و تقسیم‌ناپذیر اسرائیل» می‌خواند، تنها حکومتی بود که از این تصمیم آمریکا استقبال کرد.





منبع : روزنامه حریت 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار