اهمیت امروز، کمتر از آن روزی نیست که سرپرست باشگاه پرسپولیس پای میز مذاکره‌ با مدیران باشگاه ریزه‌اسپور نشسته بود.
کد خبر: ۵۴۰۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳ 18 December 2017
به گزارش تابناک : همان موقع هم نوشته بودیم که گرشاسبی اگر به نتیجه این مذاکرات امید نداشت، سفر به ترکیه را در برنامه‌های فشرده‌اش در باشگاه پرسپولیس نمی‌گنجاند و این نتیجه امیدبخش قرار است امروز رسما اعلام شود. پیش از آن البته ریزه‌اسپور باید خوش‌قولی کند و رضایت خود را که به گرشاسبی اعلام کرده بود، کتبا و رسما برای باشگاه پرسپولیس بفرستد تا سرپرست این باشگاه هم با خیال راحت از تخفیفی که گرفته برایمان بگوید و امتیازهایی که در ازای آن باید به باشگاه ریزه‌اسپور بدهد. ترکیه‌ای‌ها اگر خوش‌قول باشند و رضایتنامه کتبی‌شان پیش از کنفرانس مطبوعاتی آقای سرپرست به تهران برسد، گرشاسبی میخ مدیرعاملی‌اش را همین امروز به زمین می‌کوبد.

مدیران پیشین پرسپولیس هم اگر راه و رسم مذاکره را بلد بودند، دیگر نه پای این محرومیت‌های نقل و انتقالاتی به باشگاه باز می‌شد و نه جریمه‌ای بود که برای چانه زدن و تخفیف گرفتن از آن تا ترکیه بروند. در واقع سیاست تکذیب و ادعا جای خود را به مذاکره داده و حتی اگر سایه محرومیت از سر پرسپولیس کم نشود، می‌توانیم به کاهش جریمه 790 هزار یورویی امیدوار باشیم.

هنوز یادمان نرفته که باشگاه و وکلایش با اشتباهی که در اعلام تاریخ امضای قرارداد طارمی مرتکب شدند، چطور به محکومیت پرسپولیس کمک کردند و دفاعیه‌شان هم آنقدر محکمه‌پسند نبود که تخلف آشکار باشگاه را توجیه کند. البته از نتیجه مذاکرات حمیدرضا گرشاسبی با مدیران ریزه‌اسپور هم هنوز خبر رسمی اعلام نشده اما همین که باشگاه توانسته از باشگاه ترکیه‌ای تخفیف بگیرد، خودش جای امیدواری است. حتی اگر لغو و یا حتی تعلیق محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالاتی پیش‌رو احتمالی در حد صفر داشته باشد.

همه می‌دانیم که دادگاه عالی ورزش تنها در بعضی موارد (معمولا جرایم نقدی) می‌تواند در احکام فیفا دست ببرد و فوتبال به یاد ندارد که محرومیتی را که پیش از آن حکم شده، به خاطر توافق شاکی و متهم لغو کند. پرسپولیس هم البته مدرک محکمه‌پسندی ارائه نکرده که بتواند به آن دلخوش کند و همین تخفیف گرفتن از ریزه‌اسپور هم برایش راضی‌کننده به نظر می‌رسد؛ اگر چه نمی‌دانیم که در ازای این تخفیف، باشگاه چه امتیازهایی به طرف ترکیه‌ای داده و حتی رقمی هم که درباره‌اش شنیدیم، مبهم است.

ظاهرا مذاکره مسعود سلطانی‌فر، ‌وزیر ورزش و جوانان با اردوغان در سفر رییس جمهور ترکیه به تهران چنان موثر بوده که جریمه 798 هزار و 500 یورویی پرسپولیس را به حدود 50 هزار یورو کاهش داده است. سر تمرین دیروز اما گمانه‌زنی‌ها از تخفیف تقریبا 400 هزار یورویی ریزه‌اسپور می‌گفتند که در هر صورت، پرسپولیس سود کرده چرا که بدون مذاکره و توافق، بابت یک ندانم‌کاری باید چیزی نزدیک به 4 میلیارد تومان جریمه می‌داد. حالا اما قرار است باشگاه‌ ریزه‌اسپور پول کمتری بگیرد و در عوض مابقی‌ جریمه‌ هم امتیازهایی است که در همکاری‌های بعد از اینِ دو باشگاه دریافت خواهد کرد اما غیرنقدی.

این‌طور که سرپرست باشگاه پرسپولیس گفته، مدیران باشگاه ترکیه‌ای به پس گرفتن شکایت‌شان رضایت داده‌اند و قرار است این رضایتنامه را امروز به تهران بفرستند. رضایتنامه‌ای که پرسپولیسی‌ها به امید کاهش محکومیت‌شان همین امروز آن را برای فیفا ارسال خواهند کرد و فردا هم میزبان نمایندگان ریزه‌اسپور هستند تا در ازای تخفیفی که گرفته‌اند، با طرف ترکیه‌ای تفاهمنامه جدید ببندند.

حمیدرضا گرشاسبی در مورد رابطه تازه‌ای که میان دو باشگاه شکل گرفته می‌گوید: «موضوع محرومیت طارمی و باشگاه پرسپولیس باعث شد روابطمان با ریزه‌اسپور به سمت همکاری و امضای تفاهمنامه برود. بر این اساس، مسوولان ریزه‌اسپور سه‌شنبه (فردا) به تهران می‌آیند تا تفاهمنامه همکاری دو باشگاه را امضا کنیم. ما هم در آینده برای بازدید از باشگاه ریزه‌اسپور و گسترش همکاری‌ها سفری دوباره به ترکیه خواهیم داشت.»




منبع : ایران ورزشی 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار