مدیرکل دفتر آموزش کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مرجع صدور دیپلم رسمی آموزش و پرورش است گفت: برخلاف تبلیغات آموزشگاه‌ها برای صدور دیپلم رسمی، در خارج از آموزش و پرورش تنها "گواهینامه مهارت" صادر می‌شود.
کد خبر: ۵۴۰۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳ 18 December 2017

به گزارش تابناک : مصطفی آذرکیش به سوالاتی پیرامون صدور دیپلم رسمی از سوی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای پاسخ داد و اظهار کرد: این آموزشگاهها به نوعی از عدم آگاهی کافی برخی مردم سوءاستفاده می‌کنند.

وی افزود: مرجع صدور دیپلم رسمی آموزش و پرورش است و هیچ مرکز و نهاد دیگری نمی‌تواند برای متقاضیان دیپلم صادر کند.

مدیرکل دفتر آموزش کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه خارج از آموزش و پرورش تنها "گواهینامه مهارت" صادر می‌شود و عمده جعلی که صورت می‌پذیرد مربوط به همین بخش است گفت: این آموزشگاه‌ها اعلام می‌کنند که این گواهینامه، همان دیپلم است، در حالی که گواهینامه مهارت با دیپلم تفاوت دارد و باید واحدهای طی شده با ترکیبی از نمرات دروس عمومی در مجموع تبدیل به دیپلم شود.

آذرکیش ادامه داد: اکنون روش‌های مختلفی برای ارتقای سطح تحصیلات بزرگسالان داریم. یک مورد این است که متقاضیان مستقیما وارد دوره‌های نظری مدارس بزرگسالان شوند و دوره آموزشی مربوطه را طی و دیپلم نظری دریافت کنند. راه دوم این است که وارد مدارس بزرگسالان غیردولتی شوند و در نوبت بعدازظهر آموزش حضوری بگذرانند. راه سوم این است که افراد دروس عمومی را در هنرستان‌های بزرگسالان بگذارنند و دروس مهارتی را در خارج از آموزش و پرورش و عمدتا در وزارت ارشاد، جهاد کشاورزی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بگذرانند و بعد معادل سازی کنند که مجموعه آن تبدیل به دیپلم کاردانش شود.

وی با اشاره به اینکه کمیته پیشگیری از جعل در آموزش و پرورش فعال است و به صورت جدی با جاعلین برخورد می‌کند عنوان کرد: اکنون بسیاری از دستگاه‌ها مراحل صدور گواهینامه را از طریق سامانه انجام می‌دهند که امکان جعل را کم می‌کند و آمار جعل نسبت به گذشته به صورت ملموسی کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل دفتر آموزش کاردانش وزارت آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش نیز به اعتبار دستگاه آموزش دهنده، گواهینامه مهارت را می‌پذیرد، ما استعلام می‌گیریم و اگر گواهینامه مورد تایید دستگاه یا وزارتخانه صادر کننده باشد می‌پذیریم و در غیراین صورت گواهینامه فاقد اعبتار را نمی‌پذیریم.






منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار