تفاهمنامه همکاری تجاری صنفی بین 20 اتحادیه صنفی در هرات و 20 اتحادیه صنفی در مشهد طی نشستی با حضور مسئولان صنفی و اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات به امضا رسید.
کد خبر: ۵۴۰۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ 18 December 2017
به گزارش تابناک : تفاهمنامه همکاری تجاری صنفی بین 20 اتحادیه صنفی در هرات و 20 اتحادیه صنفی در مشهد طی نشستی  با حضور مسئولان صنفی و اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات به امضا رسید.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در نشست توسعه مبادلات تجاری بین اتاق اصناف مشهد و اتاق پیشه وران هرات گفت: هدف این تفاهمنامه فراهم کردن زمینه فعالیت مشترک بین طرفین در تولید و عرضه کالا در بازار است.

علی غفوری مقدم افزود: توسعه مراودات تجاری بین دو کشور به دلیل زبان، فرهنگ و تاریخ مشترک حائز اهمیت است. ارتباطات بین ایران و افغانستان در دو حوزه دولت محور و مردم محور است که انعقاد تفاهمنامه بین اتاق اصناف مشهد و اتاق پیشه وران هرات مصداق بارز توسعه روابط مردم محور است.

وی همچنین بر بسترسازی تبادل دانش فنی و فناوری بین اصناف دو کشور انیز تاکید و بیان کرد: باید نشستهای مشترک بین اتحادیه های مشهد و هرات برگزار شود تا برنامه های اجرایی در این حوزه تدوین و نگرانیها در این زمینه برطرف گردد.

محمود بنانژاد، ئیس اتاق اصناف مشهد نیز در این نشست گفت: ظرفیت سازی برای مبادلات تجاری در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری، استفاده از آموزشهای فنی و حرفه ای در مشهد، سهولت رفت و آمد مدیران صنفی بین ایران و افغانستان و توسعه مبادلاتی می تواند به دوام و بقای ارتباطات تجاری بیانجامد که از مفاد این تفاهم نامه می باشد.

قابل ذکر است که 949 کیلومتر مرز مشترک بین ایران و افغانستان وجود دارد و مرز دوغارون گذرگاه مشترک بین خراسان رضوی و افغانستان است.





منبع : باشگاه خبرنگاران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار