مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم مطرح کرد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: در استان 2.6 میلیارد ریال کمک‌های نقدی برای مردم مناطق زلزله زده جمع آوری شد، همچنین 19 میلیارد ریال ارزش کمک‌های غیرنقدی مردم استان قم برای مردم زلزله زده بود.
کد خبر: ۵۴۰۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳ 19 December 2017
به گزارش تابناک قم، محمد گلفشان با اشاره به جمع آوری کمک‌های مردمی برای مردم زلزله زده کرمانشاه در استان قم اظهار کرد: 25 پایگاه ثابت و سیار برای جمع آوری کمک‌های مردمی برای مناطق زلزله به مدت 34 روز در استان برپا کردیم. تعداد زیادی از داوطلبان در امر جمع آوری ، تفکیک و بسته بندی اقلام غیرنقدی حضور پیدا کردند، همچنین آشپزخانه ای برای طبق و توزیع غذای گرم در منطقه راه اندازی کردیم.

وی ادامه داد: در استان قم 2.6 میلیارد ریال کمک‌های نقدی برای مردم مناطق زلزله زده جمع آوری شد، همچنین 19 میلیارد ریال ارزش کمک‌های غیرنقدی مردم استان برای مردم زلزله زده بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با بیان اینکه مردم 55 میلیارد تومان به جمعیت هلال احمر اهدا کردند افزود: چالش‌ها و مشکلات در مناطق زلزله زده، پخش شایعات و اکاذیب از طریق شبکه‌های مجازی، مسیرهای صعب العبور، سرمای هوای و بارندگی در مناطق، جمع آوری کمک‌های مردمی بدون هماهنگی با جمعیت هلال احمر، حضور خودجوش مردم در مناطق زلزله زده و اهدای کمک‌های غیر نقدی مستعمل بود.

گلفشان با اشاره به ضرورت ارائه آموزش همگانی به مردم اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان قم به صورت رایگان آموزش‌های امدادی را به مردم می‌دهد، این آموزش نجات دهنده بسیاری از افراد است و اجرای طرح دادرس در مدارس استان ادامه پیدا می‌کند. هر چه در جمعیت هلال احمر هزینه شود، این جمعیت در هنگام بحران عملکرد بهتری خواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هنر در حوادث این است که در کمترین زمان، امکانات لازم به مناطق حادثه دیده برسد، باید در هنگام وقوع حوادث کمک‌ها با هماهنگی با جمعیت هلال احمر به مناطق آسیب دیده ارسال شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار