يگان موشکي يمن به کاخ اليمامه در رياض يک فروند موشک بالستيک H 2 شليک کرد. خبرنگار شبکه تلويزيوني العالم گفت: منابع آگاه گفتند موشک بالستيکي که به کاخ يمامه در رياض شليک شد با دقت به هدفش اصابت کرده است.
کد خبر: ۵۴۱۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷ 19 December 2017
يگان موشکي نيروهاي يمني اعلام کرد هدف موشک بالستيکي که به کاخ يمامه در رياض اصابت کرد نشست بزرگ سران رژيم سعودي بوده است.

خبرگزاري رويترز هم اعلام کرد، شاهدان رويترز در رياض پايتخت عربستان سعودي از شنيده شدن صداي انفجار در اين شهر و به آسمان برخاستن ستوني از دود خبر دادند. 

سخنگوي جنبش انصارالله يمن در پيامي توييتري اعلام کرد نيروهاي انصارالله موشکي بالستيک را به طرف رياض پايتخت عربستان سعودي شليک کردند.

 

مقامات امنيتي عربستان سعودي درحال حاضر از اظهار نظر درباره گزارش هاي مربوط به انفجار در رياض پايتخت اين کشور خودداري کرده اند. پيشتر برخي شاهدان از شنيده شدن انفجار در رياض و به آسمان برخاستن ستوني از دود در رياض خبر داده بودند.
جزئيات بيشتر در اين خصوص هنوز منتشر نشده است.

 

صدای انفجار اندکی پیش از اعلام بودجه عربستان

 تلويزيون العالم در خبري  اعلام کرد: صداي انفجاري مهيب در سراسر رياض اندکي پيش از آنکه شاه سعودي بودجه اين کشور را در کاخ يمامه اعلام کند شنيده شد.

موشک شليک شده نشست مقامات سعودي را هدف قرار داد

شبکه تلويزيوني وابسته به جنبش انصارالله اعلام کرد موشکي که به طرف رياض پايتخت عربستان سعودي شليک شد نشست مقامات سعودي را در کاخي در رياض هدف قرار داد.

موشک شليک شده به کاخ يمامه پيش از اين هم از سد پدافند پاتريوت عبور کرده بود
موشک بالستيک نيروهاي يمني که به کاخ «يمامه» يعني کاخ سلمان بن عبد العزيز پادشاه عربستان در رياض پايتخت اين کشور شليک شد از همان نوع موشکي است که اوايل ماه گذشته با عبور از سامانه ضد موشکي آمريکايي پاتريوت به هدفش در رياض يعني فرودگاه بين المللي ملک خالد اصابت کرد و آمريکا را به خشم آورد.
شبکه تلويزيوني المسيره با اعلام اين خبر افزود موشک بالستيک برکان «تو اچ» که امروز نيروهاي يمني به کاخ يمامه در رياض پايتخت عربستان شليک کردند از همان نوعي است که نيروهاي يمني اوايل ماه ميلادي گذشته به فرودگاه بين المللي ملک خالد در رياض شليک کردند و اين موشک از سامانه دفاعي موشکي سعودي پاتريوت عبور کرد و باعث ناراحتي آمريکا شد چرا که موشک يمني ها از «افسانه سامانه دفاعي آمريکا» يعني سامانه موشکي پاتريوت عبور کرد و به رياض رسيد. اين موشکي که امروز هم به رياض و به کاخ يمامه شليک شد از همان نوع است. کاخ يمامه کاخ سلمان بن عبد العزيز پادشاه عربستان است و کاخ حکمراني شاه سعودي است. اين بخشي از پاسخ يمني ها به جنايات سعودي ها در هزارمين روز تجاوز عربستان به يمن است. در اين مدت شمار زيادي از يمني ها از جمله شمار زيادي زن و کودک شهيد شدند و سعودي ها در اين مدت مدارس ،دانشگاهها، مساجد ، مراسم  عروسي و غيره را بمباران کردند اين پاسخ کوچکي به اين جنايات است .
 

کارشناس يمني: شليک موشک به کاخ سعودي در هزارمين روز مقاومت يمني ها

شليک موشک بالستيک به کاخ اليمامه در رياض

 
 حمید رزق  تحلیلگر  یمنی در توئيت  خود نوشت: در هزارمین روز  از مقاومت  یمنی ها  در برابر  تجاوز سعودی - آمریکایی ، نیروی  موشکی یمن با   موشک  بالستیک کاخ پادشاهی  عربستان در ریاض را  هدف گرفت.
 
 
 
 

شبکه خبری «الاخباریه» عربستان سعودی نیز با اعلام مقابله پدافند هوایی عربستان، اعلام کرد که «هیچ گونه خبری از خسارت در پی منهدم شدن موشک بالستیک گزارش نشده است».

 

فضاسازی سعودی‌ها علیه ایران به همین مناسبت دوباره آغاز شد. خبرگزاری فرانسه گزارش داد: عربستان سعودی می‌گوید که موشک شلیک شده به سوی ریاض موشکی "حوثی-ایرانی" بود.

 

«محمد السلمی» رئیس مرکز مطالعات ایران الخلیج در توییتر خود یمنی‌ها را تهدید کرد و موشک یمن را ایرانی نامید و نوشت: این موشک‌های ایرانی که شبه‌نظامیان حوثی به ریاض شلیک می‌کنند، چراغ سبزی به ائتلاف [سعودی] است تا از این پس، با یمن و بخصوص با مناطقی که از آن موشک شلیک می‌شود، با راهبردی متفاوت برخورد کند.

این نوع نگاه محمد السلمی همان دیدگاه سران ارتش رژیم صهیونیستی است که در خلال جنگ غزه، هدف گرفتن مدارس، مساجد و مکان‌های غیرنظامی را توجیه می‌کردند و حتی با این توجیه یک مقر وابسته به سازمان ملل در غزه را نیز بمباران کردند.

 

اهمیت کاخ المیامه 

کاخ الیمامه در حومه غربی ریاض واقع شده است. این کاخ میزبان دیدارها و سمینارهای عربی و بین‌المللی دولت عربستان سعودی است که سه دهه پیش بنا شده و شامل دیوان سلطنتی، مقر نخست‌وزیری، ریاست گارد ملی، کاخ شاه، کاخ مراسم‌ها و میهمانی‌ها و کاخ‌های کوچکی برای اقامت شاهزادگان و مسئولان شاه و همچنین ساختمان‌های متعدد اداری و امنیتی است. 

این کاخ، همچنین میزبان دیدارهای رسمی شاه و مسئولان سعودی و محل برگزاری جلسات هیئت دولت و محل استقبال شاه از مسئولان در ریاض است.

80 موشک به عربستان

یمنی‌ها در طول جنگ عربستان، در واکنش به بمباران‌های سعودی، تاکنون با دهها نقطه مثل مقرهای نظامی با فرودگاه نظامی در عربستان را هدف موشک قرار داده‌اند.

در نامه محرمانه یک ماه و نیم پیش سفیر عربستان در واشنگتن به سناتورهای آمریکایی درباره شلیک موشک‌ از یمن به عربستان، تاکنون نیروهای مسلح یمن در پاسخ به حملات بی‌وقفه عربستان، نزدیک به ۸۰ موشک به خاک عربستان شلیک کرده‌اند. 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار