یک مدرس کارآفرینی تصریح کرد: آموزش رکن مهمی در اقتصاد دارد و کسب مهارت های آموزشی می تواند زمینه ساز اشتغال و کارآفرینی باشد.
کد خبر: ۵۴۱۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۹ 20 December 2017
به گزارش تابناک قم، محمد مهدی ربانی نویسنده و مدرس کارآفرینی امروز در همایش بزرگ رابطه کارآفرینی و فقر زدایی در دانشگاه قم با تاکید بر اهمیت کارآفرینی در توسعه اقتصادی افزود: در واقع برای کارآفرینی باید ابتدا به سراغ کسب مهارت و تعلیم برویم و خود را در مسیر فراگیری یک مهارت قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بدون کسب مهارت نمی توان در اشتغال و کارآفرینی موفقیت لازم را به دست آورد مهارت ها نیز باید همسان با نیازهای جامعه باشد.

ربانی خودباری را یکی از عوامل مهم در موفقیت های شغلی برشمرد و افزود: انسان با خودباوری می تواند همه موانع را پشت سر بگذارد و با کارآفرینی و اشتغالی سازنده به موفقیت برسد.

وی تاکید کرد: کارآفرینی و اشتغال زایی نقش به سزایی در کاهش فقر و فقر زدایی نیز دارد و افراد موفق آنانی هستند که علاوه بر رونق اقتصادی در شغل خود برای دیگران نیز زمینه کسب و کار و تولید ثروت را فراهم می کنند.

این نویسنده بیان کرد: افرادی که می خواهند در کارآفرینی و اشتغال موفق باشند لازم است حس مسئولیت پذیری در قبال کار و دیگران داشته باشند.

وی گفت: با توجه به مشکلات جامعه نمی توان در اشتغال زایی از دولت انتظار داشت البته دولت ها باید با برنامه های راهبردی موانع را بردارند و زیرساختها را ایجاد نمایند اما در نهایت ایده پرداز در عرصه اشتغال باید با خوداتکایی و خودباوری و مسئولیت پذیری به کارآفرینی بپردازد.

ربانی متذکر شد: فرهنگ کار و تلاش نیز باید به درستی در جامعه تبیین گردد تا آحاد جامعه به سمت و سوی کار و کارآفرینی سوق پیدا کنند.

وی تصریح کرد: جوانان امروز با توانمندی ها و مهارت هایی که دارند باید با اعتماد به همین داشته ها قدم بردارند و مسیر کارآفرینی را بپیمایند.

این مدرس دانشگاه با معرفی کتابی دراین زمینه خاطرنشان کرد: به دانشجویان توصیه می کنم کتاب دنیایی بدون فقر نوشته دکتر محمد یونس را مطالعه نمایند این اندیشمند و نویسنده بزرگ بنگلادشی به عمق ریشه های فقر در جامعه پی برده است و دیدگاههای خوبی را در مقابله با فقر ارائه می نماید.

وی اظهار داشت: یونس با پژوهش های فراوان به این نتیجه می‌رسد که تدریس تئوری‌های اقتصاد در دانشگاه به شرایط مردم فقیر کمک بزرگی نخواهد کرد و تصمیم می‌گیرد راه حلی عملی برای معضل فقر بیاندیشد. 

ربانی عنوان کرد: وی با ایده پرداخت وام‌های کوچک به زنان فقیر برای راه انداختن چرخه زندگیشان توانست تحولات خوبی را به وجود بیاورد امروز پس از گذشت سه دهه، مبحث وام‌های خرد به یکی از مباحث مهم ادبیات توسعه تبدیل شده است.

وی گفت: مطالعه این کتاب به ما نشان می دهد که می توان رویای انسان را در رفع فقر از بین برد و قدم به قدم به واقعیات نزدیک شد.

این نویسنده و مدرس کارآفرینی بیان کرد: در کارآفرینی همچنین باید بازار را شناخت و برای بازاریابی اندیشید و باور کرد که تجارت با روش های نوین همراه شده و در این تحولات باید همگام با روز و پیشرفت حرکت کنیم.

خاطرنشان می شود؛ همایش بزرگ رابطه کارآفرینی و فقر زدایی با مشارکت انجمن علمی اقتصاد دانشگاه قم و جهاد دانشگاهی واحد استان قم با هدف تبیین جایگاه کارآفرینی در رونق اقتصادی و از میان بردن فقر در دانشگاه قم برگزار شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار