با حضور استاندار خراسان رضوی و رئیس جمهور تاتارستان، جلسه مشترک اقتصادی و تجاری بخش دولتی و خصوصی دو طرف برگزار شد.
کد خبر: ۵۴۱۷۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 21 December 2017
به گزارش تابناک : علی رضا  رشیدیان دراین دیدار و جلسه با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته، پیشرفت و توسعه همکاری ها در چند سال اخیر را بی‌نظیر توصیف کرد و نتیجه آن را به نفع صلح و آرامش در منطقه دانست.

وی افزود: روسای جمهوری دو طرف نیز از این اقدامت حمایت کرده و خواهند کرد و همچنین جمهوری تاتارستان و شهر قازان را به عنوان مبدا مناسبی برای توسعه همکاری های دوجانبه بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه توصیف کرد .

توسعه همکاری های علمی با محوریت دانشگاه فردوسی مشهد؛ همکاری ها در حوزه پزشکی با محوریت دانشگاه علوم پزشکی مشهد؛ توسعه همکاری ها در حوزه اسناد و کتابخانه ها و ارشیو با محوریت آستان قدس رضوی و توسعه همکاری ها در بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی با برقراری خط پرواز مستقیم از جمله مباحث مورد طرح در این جلسه بود.

مینیخانف رئیس جمهور تاتارستان نیز به تلاش‌های روسای جمهور دو کشور برای افزایش مبادلات تجاری و همکاری های اقتصادی اشاره کرد و گفت: این  ظرفیت‌ها قابل ارتقا است.

 وی در خصوص آخرین اقدامات تفاهمنامه منعقده بین جمهوری تاتارستان و خراسان رضوی گزارشی را به اعضای جلسه ارائه کرد.

در ادامه این جلسه تنی چند از تجارو فعالان اقتصادی و بازرگانی جمهوری اسلامی ایران به بیان اظهارات و نقطه نظرات و مسایل و مشکلات خود پرداختند که مقرر شد درخصوص برطرف کردن آن ها، مسئولان دو طرف اقدام نمایند .

 



منبع : برنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار