نایب رئیس شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر لزوم تقویت وحدت بین مسلمانان، گفت: امروز ما به نفس کشیدن اینقدر نیاز نداریم که به وحدت و اخوت و برادری نیاز داریم.
کد خبر: ۵۴۲۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶ 23 December 2017
مولوی محمد اسحاق مدنی در حاشیه سفر به جزیره خارگ اظهار داشت: بنا به دعوتی که از من شد به جزیره خارگ سفر کردم تا به عنوان کسی که تجربه‌ای در زمینه وحدت دارد اینجا بیایم و صحبتی داشته باشم.

وی اضافه کرد: همه جای ایران رفته بودم به غیر از اینجا و برخی از شهرستان‌ها صد بار هم رفته‌ام ولی اینجا برای اولین بار بود که توفیق پیدا کردم تا برادرانم را برای اولین بار ببینم.

وحدت در خارگ مثال‌زدنی است

نایب رئیس شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی با تقدیر از وحدت مثال‌زدنی در جزیره خارگ، خاطرنشان کرد: آن چیزی که من در این مدت مشاهده کردم، اخوت و برادری و یک دلی بسیار خوب است.

وی ادامه داد: الحمدالله ائمه جمعه و مسئولان و برادران که در مدیریت نفت هستند دست به دست هم داده‌اند و شاهد یک برادری واقعی در این نقطه از کشور هستیم و امیدواریم این اخوت و برادری روز به روز تقویت شود و به جاهای بهتری هم برسیم.

ایران نماد وحدت و برادری است

اسحاق مدنی با اشاره به اینکه امروزه راهی هم به جز وحدت نیست، بیان کرد: ایران با توجه به درایتی که مقام معظم رهبری دارند و با توجه به اساس و بنیاد این انقلاب که حضرت امام بر اساس وحدت آن را بنا کردند، تا حد زیادی وحدت را می‌بینیم.

وی تصریح کرد: در ایران اگر وحدت هم به صورت کامل نباشد ولی تفرقه‌ای دیده نمی‌شود و کشت و کشتار نیست و برادران به جان یک دیگر نیافتاده‌اند.

نایب رئیس شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: اگر به جهان اسلام نگاه کنیم می‌بینیم که امروز مسلمانانی که به دست مسلمانان کشته می شوند خیلی بیشتر از مسلمانانی هستند که به دست اسرائیل کشته می‌شوند.

نیازمند وحدت هستیم

وی افزود: این واقعا ننگی برای جهان اسلام است که مسلمانان به دست هم کشته می‌شوند؛ یعنی دشمن به دست ما اسلحه بدهد که برادران خودمان را بکشیم.

اسحاق مدنی اضافه کرد: از این بدتر فکر نمی‌کنم چیز دیگری باشد. امروز ما به نفس کشیدن اینقدر نیاز نداریم که به وحدت و اخوت و برادری نیاز داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار