در نشست شهردار مشهدمقدس با فعالان اقتصادی حوزه گوهرسنگ‌ها و مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌رضوی، تقی‌زاده خامسی کلیددار جدید شهر جهانی صنایع دستی گوهرسنگ‌ها معرفی شد.
کد خبر: ۵۴۲۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲ 23 December 2017
به گزارش تابناک : شهردار مشهد در این نشست گفت: متأسفانه در اکثر جلساتی که در کشور برگزار می‌شود رسم این است که همه به‌اتفاق می‌گوییم چیزی از کشورها و شهرهای دیگر کم نداریم اما سؤال اینجاست اگر ما از لحاظ امکانات، دانش و ثروت چیزی از دیگر کشورها کم نداریم، پس چرا شرایط ما در برخی حوزه‌ها این‌گونه و وضع آن‌ها به‌گونه‌ای دیگر است.
قاسم تقی‌زاده خامسی با تأکید بر اینکه این موضوع به آسیب‌شناسی نیاز دارد افزود: آن‌‌ها قبل از انجام هر کاری، هدف، مأموریت و چشم‌انداز را تعریف و سپس با یک تحلیل راهبردی، تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کنند.
وی خطاب به فعالان اقتصادی حوزه گوهرسنگ‌ها گفت: باید همین مسیر را طی کنید وگرنه شما هم مثل «مشهد ٢٠١٧» زمان را از دست خواهید داد، همین‌طور که یک و سال و نیم گذشته و مردم مشهد مقدس هنوز از اینکه شهرشان در سطح بین‌المللی برای چهار سال مفتخر به این نام شده است مطلع نشده‌اند. همه فعالیت‌ها باید از شهروندان شروع شود. در غیر این‌صورت، در میان نخبگان، بدون توسعه باقی خواهد ماند.
تقی‌زاده خامسی ادامه داد: اگر می‌خواهید موفق شوید، به‌عنوان بخش خصوصی، خودتان را از دولت جدا کنید. در این شرایط، اگر دولت بتواند خودش را اداره کند، کارستان کرده است. هیچ کاری را به ما گره نزنید. خودتان را با کمک مردم توانمند سازید.
وی اضافه‌کرد: با داشتن برند «مشهد، شهر جهانی صنایع دستی گوهرسنگ‌ها»، می‌توانید اتفاقات مهمی را در شهر به سرانجام برسانید. برای گرفتن ‌چنین نامی، شهرهای پیشرفته سال‌ها تلاش می‌کنند با آن، شهر خود را برند کنند ا‌ما طی این یک و نیم سال گذشته، فعالان این بخش هنوز یک بروشور قابل‌اتکا یا یک سایت بین‌المللی برای معرفی کار خود ارائه نکرده‌اند.
شهردار مشهد با بیان اینکه «از فرصت‌ها استفاده بهینه کنید و از ترویج فرهنگ بازدید موزه در بین مردم غافل نشوید» گفت: اگر به‌ دنبال ایجاد تحولی در این حوزه هستید، به عنوان شهردار مشهد، با همین امکاناتی که در اختیار دارم، از شما حمایت می‌کنم زیرا علاقه‌مندم این اتفاق در مشهد رخ دهد اما لازم است برنامه‌ای دقیق بیاورید تا بر اساس آن حرکت کنیم.
تقی‌زاده خامسی گفت: در جلسه بعدی، انتظار دارم برای شهر جهانی گوهرسنگ‌ها یک نقشه راه برای دو سال و نیم آینده ارائه دهید. معتقدم هر کاری که بخواهد به‌زور انجام شود شدنی نیست. باید ذی‌نفعان پای کار باشند تا پروژه‌ای موفق شود. 
وی ادامه‌داد: «خانه بهار» نخستین جشنواره هنری مشهد است که نوروز امسال شهرداری اجرا می‌کند. بنابراین فرصت مناسبی است که این برند به شهروندان و زائران معرفی شود.
شهردار مشهد مقدس اظهار کرد: امسال، با اتکا به خداوند متعال و پشتیبانی هنرمندان خراسانی، کاری ویژه‌ را دنبال می‌کنیم که هرسال با نام «استقبال از بهار» شناخته می‌شد اما امسال «خانه بهار» نام‌گذاری شده است و منظور هم فصل بهار و هم ملک‌الشعرا بهار است. تقی‌زاده خامسی تأکید کرد: شهرداری آمادگی دارد با امکانات خود برای اطلاع‌رسانی به شهروندان و زائران کمک کند، و از مشارکت شما در این جشنواره استقبال خواهد کرد.
حمایت شهرداری از برند
«مشهد، شهر جهانی گوهرسنگ‌ها»
مدیرکل میراث فرهنگی استان خراسان‌ رضوی نیز در این نشست گفت: با حمایت شهرداری، به فکر دائمی کردن برند «مشهد، شهر جهانی صنایع دستی گوهرسنگ‌ها» برای این شهر هستیم.
محمدرحیم رهنما بیان‌ کرد: خوش‌حالیم که در خدمت شهردار مشهد هستیم که علاقه خاصی به میراث فرهنگی دارد. فعالان حوزه گوهرسنگ‌های مشهد جزو فعالان و صادرکنندگان کشور در این حوزه‌اند.
وی افزود: با توجه به اینکه شهردار مشهد کلیددار شهر جهانی گوهرسنگ‌هاست، لوح «مشهد، شهر جهانی صنایع دستی گوهرسنگ‌ها» به شهردار مشهد مقدس تقدیم می‌شود. انگشتری نفیس که هنرمندان این رشته طراحی کرده‌اند نیز تقدیم تقی‌زاده خامسی خواهد شد.
او با بیان اینکه «هفته گذشته در شورای برنامه‌ریزی استان مرکز ملی گوهر سنگ‌ها را به تصویب رساندیم» اظهار کرد: اعتبار این موضوع نیز اخذ شده و مقرر شده است شهرداری منطقه ١١ پروانه این مهم را صادر کند تا این مرکز در این منطقه تأسیس شود.
رهنما افزود: ارتباط فعالان حوزه گوهر‌سنگ‌ها را با دانشگاه برقرار کرده‌ایم زیرا آن‌ها به استانداردسازی گوهرسنگ‌ها کمک می‌کنند تا نقش بین‌المللی خود را در بازارهای جهانی پیدا کنیم. 




منبع : شهر آرا آنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار