صادق زيباكلام نوشت: مشكلات و دشواري‌هاي زياد اقتصادي در سطح كلان كشور وجود دارد. ساده‌ترين شكل اين مشكلات لايحه بودجه براي سال آتي است. در بودجه منعكس شده شاهد هستيم درآمد دولت به‌شدت كاهش يافته و در مقابل هزينه‌هاي دولت نيز افزايش يافته است.
کد خبر: ۵۴۲۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳ 24 December 2017
به گزارش تابناک : شرايطي بر كشور حاكم است كه دولت از بودجه و هزينه برخي مراكز و سازمان‌ها مانند مراكز امنيتي و نظامي، حقوق كارمندان دولت، صندوق‌هاي بازنشستگي، پرداخت يارانه و... نمي‌تواند كم كند لذا در چنين شرايطي بايد از بودجه سازمان‌ها و مراكز ديگري مانند پروژه‌هاي عمراني، محيط زيست، حمل و نقل عمومي، آموزش، بهداشت و... بكاهد. اين روز‌ها شاهد طرح برخي موضوعات مانند سوال از رييس‌جمهور در مجلس هستيم.
 
مجلس در اين شرايط به جاي بررسي وضعيتي كه اقتصاد كشور را به اين نقطه رسانده است، تلاش دارد دولت را مقصر اصلي اين غائله معرفي كند. مجلس و به ويژه برخي نمايندگان اصولگراي نزديك به جبهه پايداري با احضار وزرا به مجلس مي‌خواهند به افكار عمومي اين موضوع را القا كند كه دولت مقصر است و با اين فرار رو به جلو از پرداختن به مشكلات اصلي امتناع مي‌كند.  نمايندگان مجلس وزرا را احضار مي‌كنند در حالي كه اگر شهامت داشته باشند، بايد وضعيت اقتصادي را براي مردم تشريح كنند.
 
بايد به اين موضوع توجه شود كه آيا مردم از تخصيص بودجه به برخي نهاد‌ها رضايت دارند يا خير؟ دولت و شخص رييس‌جمهوري بايد آهسته آهسته محافظه‌كاري را كنار گذاشته و واقعيت‌هاي موجود را با مردم در ميان بگذارد. مادامي كه روحاني نگران باشد كه اصولگرايان، نظاميان و منتقدين دولت از او مكدر باشند اين وضعيت ادامه پيدا خواهد كرد.
 
اگر اين محافظه‌كاري ادامه پيدا كند، نمايندگان تندرو مجلس يك گام ديگر نيز پيشروي خواهند داشت و بعد از كارت زرد، پروژه استيضاح از وزرا را آغاز خواهند كرد و اين در حالي است كه بخش عظيمي از جامعه  مي‌دانند  مشكلات اصلي در كجا  نهفته  است. 





منبع : روزنامه اعتماد 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار