عضو شورای شهر قزوین خواستار شد
عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به ایجاد موزه آرامستان در بهشت فاطمه(س) شهر قزوین گفت: سنگ‌های قدیمی که در آرامستان‌های شهر قزوین بیش از 200 سال قدمت دارد، می‌توان با یک عکس از آن‌ها در این موزه به نمایش گذاشت.
کد خبر: ۵۴۲۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵ 24 December 2017
احد چگینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در قزوین با اشاره به ایجاد موزه آرامستان در بهشت فاطمه(س) شهر قزوین اظهار داشت: سنگ‌های قدیمی که در آرامستان‌های شهر قزوین بیش از 200 سال قدمت دارد، می‌توان با یک عکس از آن‌ها در این موزه به نمایش گذاشت.

وی با اشاره به اینکه تاریخ شفاهی را با سنگ قبور مکتوب می‌کردند، افزود: این سنگ‌ها اسناد تاریخی بوده و با استفاده از آن‌ها می‌توان رویدادها را نشان داد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: موزه آرامستان را می‌توان در غسالخانه قدیمی بهشت فاطمه(س) که اکنون به یکی از انبارهای شهرداری تبدیل شده، احداث کرد.

چگینی اضافه کرد: همچنین برخی از مفاخر شهر قزوین در این آرامستان‌ها مدفون شده‌اند که می‌توان تندیس آن‌ها را ساخته و بر مزارشان گذاشت.

این عضو شورا مطرح کرد: به عنوان نمونه یک خانم مشروطه‌خواه در آرامستان وجود دارد که جنگ‌جو بوده و در تاریخ قزوین حماسه آفریده است که با ساخت تندیسی می‌توان آن را به شهروندان قزوینی معرفی کرد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به 27 هزار متوفی در بهشت فاطمه(س) تصریح کرد: شهروندان قزوینی برای زیارت قبور به این مکان مراجعه می‌کنند به همین دلیل تردد در مسیر سخت و دشوار می‌شود.

چگینی ادامه داد: ضلع شرقی مسیر بهشت فاطمه(س) محور رودخانه و نهر بزرگ است که می‌توان به اندازه یک ماشین در جاده فوق تعریض کرد تا تردد خودروها آسان‌تر شود.

وی خاطرنشان کرد: از سمت راه‌آهن به سمت شرق که دسترسی بین مزارع وجود دارد و همچنین روبه‌روی پارک اصفهان که ضلع غربی آن ساخته شده و دسترسی به جاده گاز است و باغداران از آن برای ترد استفاده می‌کنند، می‌توان این مسیرها را ساماندهی کرد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین تشریح کرد: با ساماندهی مسیر یاد شده و حفظ باغ‌های سنتی می‌توان تردد را برای شهروندان قزوینی به منظور زیارت قبور بهشت فاطمه(س) تسهیل کرد.

چگینی گفت: در ضلع جنوبی خیابان جمهوری مردم عزیزان خود را تشییع می‌کنند که این مهم به دلیل وضعیت و ترافیک موجود به نحو شایسته انجام نمی‌شود و باید در راستای ساماندهی آن اقدامات لازم انجام شود.

این عضو شورا به ساخت پل امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: با ساخت این پل شهروندان قزوینی در عبور به آرامستان دچار مشکل می‌شوند به همین دلیل باید زیرگذری ایجاد شود تا مشکلی وجود نداشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین همچنین با اشاره به درب بزرگ گلزار شهدا به سمت آرامستان توضیح داد: این درب اکنون بسته است و شهروندان قزوینی برای تشییع درگذشتگان خود دچار مشکل هستند که باید برای ارائه خدمات مناسب به عزاداران بازگشایی شود.

چگینی به ضرورت تعویض سنگ مزار شهدا اشاره کرد و گفت: از آنجایی که شهیدان افتخار کشور هستند باید نسبت به بازسازی سنگ‌های آن‌ها اقدامات لازم انجام شود.

وی اذعان کرد: فاضلابی بین بهشت رضوی به سمت جاده پارسیان وجود دارد که بوی تعفن می‌دهد و باید اقدامات لازم برای ازبین بردن آن انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه باید حد و مرز آرامستان‌های شهر قزوین مشخص شود، بیان کرد: باید در این راستا طرح جامعی حداقل برای 50 سال آینده طراحی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار