همزمان با آغاز بکار پانزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری، دو تجهیز مربوط به ابزارهای پیشرفته درون چاهی لوله مغزی سیار رونمایی شد.
کد خبر: ۵۴۳۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵ 25 December 2017

مهدی مهران معاون مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران در این باره گفت: این تجهیزات حاصل قرارداد پروژه پژوهشی میان ملی حفاری و جهاد دانشگاهی صنعتی شریف است.

وی افزود: بومی سازی این دو تجهیز که شامل موتور هد و اورشات است با نظارت و همکاری متخصصان مدیریت خدمات فنی حفاری و مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت صورت گرفت.

مهران تصریح کرد: بر اساس این قرارداد، تدوین دانش فنی، فناوری طراحی و ساخت این تجهیزات به صورت کامل و در یک فرایند زمانی مشخص شده به انجام رسید و این تجهیزات پس از آزمایش میدانی در چرخه عملیات قرار گرفت.

وی درباره موتور هد توضیح داد: این تجهیز یک سیستم ایمنی پیشگیرانه است که برای عملیات حفاری، فیشینگ و هر عملیات ویژه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مهران ادامه داد: فراهم سازی جریان سیال در مواقع انسداد ابزارهای درون چاه، برقراری جریان سیال درون چاه، جداسازی ابزارهای درون چاهی از لوله حفاری در شرایط اضطراری و ممانعت از جریان چاه به طرف بالا از کاربردهای موتور هد به شمار می‌آید.

معاون مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران در زمینه کاربردهای اورشات نیز گفت: این تجهیز از ابزارهایی است که در صنعت حفاری جهت مانده یابی، احیا و سرویس چاه مورد استفاده واقع می‌شود و از شمار کارکردهای آن به گرفتن و خارج سازی مانده به بیرون چاه، عمل ضربه جهت رهاسازی مانده، قطع اتصال از مانده و قابلیت گرفتن انواع ابزارها می‌توان اشاره کرد.

 

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: نمایشگاه حفاری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار