کد خبر: ۵۴۴۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹ 27 December 2017

 مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر ۴۰۰ مدرسه کانکسی در استان وجود دارد و البته استفاده از کانکس اجتناب‌ناپذیر است زیرا در برخی مدارس و روستاها تعداد دانش‌آموز کم است و امکان احداث و یا مقرون به صرفه بودن وجود ندارد از این رو از کانکس استفاده می‌کنیم.

، محمدرضا عیدی پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی به مناسبت ارائه گزارش ۱۰۰ روزه دوره دوم دولت تدبیر و امید اظهار کرد: ۲۴ هزار و ۶۶ کلاس در استان آذربایجان‌شرقی وجود دارد که 7 هزار و 655 کلاس فرسوده و غیرمستحکم بوده که در سراسر استان پخش شده است.

وی با بیان اینکه هزینه زیادی برای تخریب و بازسازی کلاس‌ها وجود دارد، افزود: با اعتبارات سالانه تخصیص یافته، نمی‌توان این کلاس‌ها را بازسازی کرد و با کمک خیران می‌توانیم به اهداف خود رسید.

مدیرکل نوسازی مدارس استان با اشاره به اینکه زلزله یک امتحان و نشانه الهی برای انسان‌هاست،گفت: باید نظام جمهوری اسلامی از نظر فضای مستحکم آموزشی داشته باشند زیرا این موضوع یک مشکل کشوری است و شاید استان ما وضعیت خوبی نسبت به سایر استان‌ها دارد ولی باید چاره‌اندیشی اساسی شود.

وی افزود: در چند سال اخیر خیران حضور پررنگی داشته و بیشتر از اعتبارات دولتی به استان کمک کرده‌اند.

احداث ۱۶ مدرسه توسط اعتبارات دولتی و ۲۷ مدرسه از طریق خیران در ۱۰۰ روز اخیر

عیدی با بیان اینکه در ۱۰۰ روزه گذشته دولت تدبیر و امید ۱۶ مدرسه با ۱۱۲ کلاس از طریق اعتبارات دولتی تحویل آموزش و پرورش داده، ادامه داد: البته ۲۷ مدرسه با ۱۲۱ کلاس از طریق خیران کار شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان یادآور شد: از طریق اعتبارات دولتی ۳۰ مدرسه با هزینه بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال ساخته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تعمیرات ۱۱۰ مدرسه با هزینه ۱۵ میلیارد ریال انجام شده است و چهار مدرسه از طریق بنیاد برکت در ملکان صورت گرفته و دو پروژه دیگر نیز از طریق این بنیاد در ملکان انجام می‌گیرد.

عیدی افزود: اداره کل نوسازی استان به ۳۰ هزار دانش‌آموز از طریق خیران لوازم تحریر و ۱۵۶ کیس کامپیوتر، ۲۰۰ میز کامپیوتر، ۱۵۰ پنل رادیاتور توزیع کرده است.

وی گفت: به نمارخانه‌های مدارس بالای 8 هزار و۵۰۰ متر مربع فرش سجاده‌ای داده شده است.

52 پروژه با 406 کلاس با اعتبارات دولتی و 183 پروژه با 910 کلاس توسط خیران در استان در حال ساخت است

مدیرکل نوسازی مدارس استان اذعان داشت: در حال حاضر ۵۲ پروژه با ۴۰۶ کلاس از طریق اعتبارات دولتی و ۱۸۳ پروژه با ۹۱۰ کلاس توسط خیران و ۲۱ پروژه با ۲۴۰ از طریق اعتبارات بازسازی و مقاوم‌سازی در حال انجام است.

وی اضافه کرد: ۷۳ پروژه و ۶۴۶ کلاس مجموع پروژه‌های دولتی است.

هیچ بخاری چکه‌ای در مدارس استان وجود ندارد

عیدی برنامه استانداردسازی گرمایشی مدارس از طریق اخذ عوارض گاز صنعتی که به تجهیزات آموزشی و استانداردسازی اختصاص داده می‌شود، اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مدارس بزرگ از طریق موتورخانه و پکیج گرم می‌شود و به هیچ‌وجه بخاری نفتی چکه‌ای در استان وجود ندارد و همگی کاربراتور است.

وی ادامه داد: اخیراً به دنبال خرید سیستم بخاری گازسوز هستیم که احتراق آن از بیرون است و مصرف یک چهارم بخاری معمولی دارد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان با بیان اینکه زمانی ۱۰ هزار و ۵۰۰ مدرسه فاقد سیستم گرمایشی بود، گفت: در چهار سال اخیر بیش از ۵۰ درصد آنها به پکیج و موتورخانه مجهز شده است و اگر اعتبار ۶۰ میلیارد تومان داشته باشیم تمام مدارس را به سیستم گرمایشی مجهز خواهیم کرد.

اعتبارات دولتی تخصیص یافته به اداره کل نوسازی مدارس

عیدی متذکر شد: در سال ۹۶ کل اعتبارات دولتی ۱۱۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است که ۳میلیارد و ۸۰۰ میلیون نقدی بوده و ۱۲ میلیارد ۹۹۰ میلیارد اوراق خزانه بند «ز» به سررسید مرداد سال ۹۷ است و ۲۴ میلیارد ۶۰۰ میلیون تومان به سررسید مهرماه ۹۸ داده شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان ابراز کرد: سالانه جشنواره خیران برگزار می‌‌شود به طوریکه جشنواره نوزدهم قدردانی از خیران در فروردین ماه سال‌جاری برگزار شد که در تیرماه ۹۷ نیز بیستمین جشنواره برگزار خواهد شد و جای شکر دارد که ۵۶ درصد افزایش حضور خیران در طول چهار سال داشته‌ایم.

2 مدرسه خشتی و تعدادی مدرسه سنگی در استان

وی در رابطه با وضعیت مدارس خشتی،گلی و کانکسی در استان بیان داشت: فقط دو مدرسه خشتی در استان با ۱۱ کلاس و تعدادی مدرسه سنگی وجود دارد که در برنامه آتی تبدیل آنها به مدرسه نوساز را داریم.

عیدی بیان کرد: در ۱۰۰ روز اخیر اداره کل نوسازی مدارس سه لوح تقدیر به خاطر اجرای خوب پروژه‌های مدارس و پروژه‌های تحویلی هفته دولت در کشور و ارزیابی عملکرد کسب کرده به طوریکه در ارزیابی مقام دوم کشور را کسب کردیم که با یک صدم درصد اختلاف با استان اول بودیم.

۴۰۰ مدرسه کانکسی در استان وجود دارد

وی ابراز کرد: در حال حاضر ۴۰۰ مدرسه کانکسی در استان وجود دارد و البته استفاده از کانکس اجتناب‌ناپذیر است زیرا در برخی مدارس و روستاها تعداد دانش‌آموز کم است و امکان احداث و یا مقرون به صرفه بودن وجود ندارد از این رو از کانکس استفاده می‌کنیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان ادامه داد: برای مثال در روستایی مدرسه ساختیم که بعدها خالی از سکنه شد و این موضوعات ما را مجبور به استفاده از کانکس می‌کند و البته کانکس‌ها از استاندارد کافی برخوردار است ولی در جاهایی که امکان احداث مدرسه وجود داشته باشد کوتاهی نخواهیم کرد.

اولتیماتوم مدیران بازنشسته شامل بنده نمی‌شود

وی در رابطه با وضعیت بازنشستگی مدیران بازنشسته تصریح کرد: 3.5 سال است که مدیریت کل این اداره را بر عهده دارم و هنوز از دوره خدمت باقی مانده و مدیران بازنشسته شامل من نمی‌شود./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :