امام جمعه اقلید:زمانی که خواص بی‌بصیرت و مغرض باهم شوند فتنه ایجاد می‌شود چراکه به تعبیر علی(ع) به‌سادگی نمی‌توان از فتنه عبور کرد مگر افرادی که اهل صبر و بصیرت هستند که خود و دیگران را نجات می‌دهند.
کد خبر: ۵۴۵۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 30 December 2017

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر به ماجرای فتنه 88 اشاره و اظهار داشت: عناصر فتنه مدت‌ها پیش از انتخابات تشکیل کمیته‌ای برای حفظ و صیانت از آرای مردم را اعلام کردند و این امر مقدمه‌ای برای تشویش اذهان عمومی بود.

وی عنوان داشت: معنی این سخن و کار آن‌ها این‌گونه برداشت می‌شد که دیگر به انتخابات‌ نمی‌توان اعتماد کرد و آنچه از صندوق‌های رأی بیرون می‌آید، غیرازآن چیزی است که مردم در درون آن ریخته‌اند.

طالبی به شانتاژ دوم فتنه‌گران که «ما برنده انتخابات هستیم» اشاره کرد و گفت: این کار را نیز برای ایجاد فضای بی‌اعتمادی به نظام اسلامی انجام دادند وگرنه چه معنی دارد که زمانی که هنوز مردم در صف‌های رأی هستند یکی اعلام کند که ما برنده انتخابات هستیم.

امام جمعه اقلید به فتنه آن‌ها در اعلام تقلب در انتخابات برای ایجاد ناامنی و بی‌اعتمادی به کشور اشاره کرد و بیان داشت: پس از انتخابات و اعلام تقلب گفتند که نتیجه آن باید ابطال و رأی‌گیری دوباره‌ای انجام شود و اگر غیر آن عمل شود به کف خیابان‌ها می‌ریزیم و جواب می‌گیریم که مقام معظم رهبری در پاسخ به آن‌ها فرمودند «اگر اعتراضی است معیار قانون است نه کف خیابان و من تن به این بدعت نخواهم داد».

خطیب جمعه اقلید در ادامه به بی‌انصافی برخی از خواص کشور در این جریانات اشاره کرد و گفت: عده‌ای از خواص بی‌بصیرت بودند که توجهی به اتفاقات پیش‌آمده و پشت صحنه آن نکردند و ندیدند که تعزیه‌گردانی در داخل و خارج کشور این اتفاقات را کنترل کرده و به وسیله ماهواره و رادیوهایشان مطالب موردنظر خود را القا و در راستای تحقق اهداف شومشان هدایت می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به برخی از خواص مغرض که در لباس دوست بودند تصریح کرد: زمانی که خواص بی‌بصیرت و مغرض باهم شوند فتنه ایجاد می‌شود چراکه به تعبیر علی(ع) به‌سادگی نمی‌توان از فتنه عبور کرد مگر افرادی که اهل صبر و بصیرت هستند که خود و دیگران را نجات می‌دهند.

امام جمعه اقلید خاطرنشان کرد: 9 دی‌ماه 88 به فرمایش مقام معظم رهبری، دو عنصر «حضور مردمی» و «ایمان برخاسته از آن‌ها» بساط چندین ماهه فتنه را جمع کرد و کشور را که تا مرز سقوط پیش برده بودند، نجات داد.

طالبی یادآور شد: فتنه 88 به‌اندازه‌ای دردناک بود که رهبر معظم انقلاب پس از هشت سال هنوز هم به مناسبت‌های مختلف از دل‌خراش بودن این ماجرا سخن می‌گویند.

وی ادامه داد: آسیبی که فتنه 88 به نظام و انقلاب اسلامی ایران وارد کرد، حتی جنگ تحمیلی، ترورها، بمب‌گذاری‌ها و... نیز نتوانست به کشور تحمیل کند.

خطیب جمعه اقلید به جنگ‌های صفین و جمل که خواص بی بصیرت و مغرض موجب زیان‌های بسیار شدند اشاره کرد و عنوان داشت: تاریخ در حال تکرار است و هر بار و طی هر حادثه و فتنه‌ای، عده‌ای از خواص در سایه بی بصیرتی و غرض در حال ریزش هستند که این از ویژگی‌های روزگار است که باید از آن عبرت گرفت.

امام جمعه اقلید در بخش دیگر سخنان خود به نامه امام خمینی(ره) به گورباچف در یازدهم دی‌ماه 1367 و فرازهایی از آن اشاره کرد و به تبیین و تشریح این جریان پرداخت و سپس وفات حضرت معصومه (س) را تسلیت گفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار