دبیر هیئت هندبال خراسان‌رضوی گفت: هیئت هندبال خراسان‌رضوی، به‌دلیل کمبود منابع مالی، توانایی حفظ ورزشکاران شاخص را ندارد.
کد خبر: ۵۴۵۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ 30 December 2017

به گزارش تابناک : فرامرز طاهری دبیر هیئت هندبال خراسان‌رضوی در ارتباط با فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده توسط هیئت هندبال در خراسان‌رضوی پاسخگوی سئوالات خبرنگار ما بود که متن آن را در ادامه می‌خوانید:

برنامه‌های هیئت هندبال خراسان‌رضوی تا پایان سال 96 را بیان کنید؟

طاهری: حضور بانوان در عرصه ورزش هندبال خراسان‌رضوی جزو مهم‌ترین اقدامات برنامه‌ریزی شده توسط هیئت هندبال بوده که یکی از نخستین بازخوردهای این حوزه، اعزام دو تیم از استان به لیگ یک کشوری توسط این هیئت بوده است.

سایر اقدامات در این زمینه، برگزاری مسابقات کشوری به میزبانی مشهدمقدس از تاریخ 25 آذرماه تا اول دی‌ماه با حضور 16 تیم در سطح کشور بوده که دو تیم از خراسان‌رضوی بهنام‌های مشکی‌پوشان و طرقبه شاندیز در این رقابت‌ها حضور داشتند.

پس از بررسی‌های متعدد در زمینه تعداد ورزشکاران، داوران و مربیان در این ورزش، تعداد فعالان کمتر از گذشته مشاهده شده و جهت رجوع متقاضیان رشته هندبال خراسان‌رضوی، کلاس‌های متعددی برگزار شد.

از اقدامات انجام شده جهت رفع مشکل تعداد اندک فعالان ورزش هندبال، می‌توان به برگزاری کلاس داوری درجه سه در دانشگاه امام‌رضا(ع) در اردیبهشت‌ماه، برپایی کلاس‌های داوری درجه سه در فروردین‌ماه، تشکیل کلاس‌ مربی‌گری درجه سه در دانشگاه بینالود در مردادماه و همچنین برگزاری 4 دوره کارگاه طب در مجموعه دانشگاه فردوسی مشهد در آبان و آذرماه اشاره کرد.

آیا هیئت هندبال خراسان‌رضوی سالن اختصاصی در اختیار دارد؟

طاهری: این هیئت در گذشته سالنی با عنوان "تالار اختصاصی هندبال استاد محمدیان" با نام‌گذاری توسط اداره‌کل ورزش و جوانان در اختیار داشته که با وجود پرداخت حدود 520 میلیون ریال اجاره از سوی هیئت هندبال خراسان‌رضوی،در مناقصه صورت گرفته در ماه اخیر به بخش خصوصی واگذار شد.

درآمد هیئت صرف اجاره، اعزام تیم‌ها و حوزه آموزش می‌شد؛ همچنین این هیئت با آموزش و پرورش همکاری رضایت بخشی داشته اما به‌دلیل اخذ سالن از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان، توانایی هیئت جهت انجام تمامی اقدامات کم شده است.

درخواست اخذ بازیکنان شایسته هندبال خراسان‌رضوی توسط تیم‌های سایر استان‌ها، کمبود بودجه، حمایت کم از سوی مسئولان و همچنین عدم وجود اسپانسر، ناتوانی این هیئت را  در حفظ بازیکنان رده‌ ملی محتمل می‌سازد.

تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته هندبال خراسان‌رضوی چند نفر است؟

طاهری: آمار دقیقی از تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته در دسترس نبوده اما هیئت هندبال خراسان‌رضوی در سال گذشته دو باشگاه فعال با کسب مقام‌های اول و دوم لیگ کشوری توسط این دو باشگاه در دست داشته و بهترین ورزشکاران هیئت در این دو باشگاه حضور داشتند.

هیئت هندبال خراسان‌رضوی با وجود تلاش مستمر در سال گذشته در سوپر لیگ شرکت نداشته و پس از گذشت یک ماه وقفه در هندبال خراسان‌رضوی، باشگاه فرهنگی بیتا جهت همکاری اعلام آمادگی کرد.

تمام دستاوردهای اداره‌کل ورزش و جوانان در صورت فعالیت هیئت‌های ورزشی قابل مشاهده بوده و  توانایی هیئت‌های ورزشی نیز درصورت وجود شرایط سخت‌افزاری، محل مناسب و عدم کمبود بودجه دیده می‌شود.

آیا در صورت وجود شرایط مناسب، کسب مقام در سطح کشوری را پیش‌بینی می‌کنید؟

طاهری: تا پیش از هدایت شدن افکار مسئولان به مسائل مالی، خراسان‌رضوی از استان‌های سرامد در تمامی رشته‌های ورزشی بوده اما پس از وقوع این مشکل، خراسان‌رضوی در این زمینه افت داشته است.

برخی از ورزشکاران سطح کشوری در تیم‌های سایر استان‌ها، ورزشکاران خراسانی بوده که در حال حاضر در بهترین سالن‌های ایران در حال فعالیت هستند؛ دلیل این موضوع، وجود تعاملات بهتر سایر استان‌ها نسبت به این استان است.

فعالیت هیئت هندبال خراسان‌رضوی در شهرستان‌ها  به چه شکل پیش می‌رود؟

طاهری: این هیئت در سال‌های اخیر با توجه به عدم وجود رئیس هیئت و پیشروی این هیئت تنها با سرپرست، در شهرستان‌هایی جز سبزوار و تربت‌جام فعال نبوده و حتی در برخی از شهرستان‌ها هیئت وجود نداشته اما در حال حاضر تعداد شهرستان‌های در بر گیرنده ورزش هندبال به 15 شهرستان می‌رسد.

شهرستان‌های خراسان‌رضوی در مسابقات استانی برگزار شده در سالن اختصاصی استاد محمدیان در مجموعه ورزشی کوثر شرکت کرده و تیم‌های فعال در این رشته  سبزوار، تربت‌حیدریه، تربت‌جام، مشهد، طرقبه‌شاندیز و نظایر آن بودند.

میزبانی مسابقات هندبال کشوری توسط خراسان‌رضوی چه تاثیراتی را در بر دارد؟

طاهری: قطعا برگزاری مسابقات متعدد فوایدی را برای میزبان در بر داشته و بر اساس شواهد بدست آمده در میزبانی هفته اخیر توسط بانوان استان،  درصورت میزبانی خراسان‌رضوی در مسابقات هندبال کشوری، این ورزش بیشتر در معرض دید بوده و گرایش به این ورزش افزایش می‌یابد.

هم‌اکنون هیئت هندبال خراسان‌رضوی هیچ سالنی جهت برگزاری مسابقات در اختیار ندارد؛ همچنین برگزاری مسابقات لیگ دسته یک کشوری در سالن بهشتی با وجود برنامه‌ریزی پیشین، به‌دلیل تطابق با میزبانی یک رشته ورزشی بین‌المللی، انجام نشده و این هیئت مستلزم انعقاد قرارداد با دانشگاه فردوسی شد.

با توجه به شرایط کنونی، سایر برنامه‌ها کجا برگزار می‌شود؟

طاهری: پس از انجام آخرین اقدامات هیئت هندبال خراسان‌رضوی در دو بخش آقایان  بانوان در سالن محمدیان در بلوار شاهد، این هیئت با انجام تعاملات متعدد با اداره‌کل ورزش و جوانان، به‌دنبال محل مناسب جهت انجام سایر برنامه‌ها است.

آیا هیئت هندبال خراسان‌رضوی جهت پیگیری این اقدامات، در حال انجام مکاتبات است؟

طاهری: بله، مکاتبات ازسوی هیئت به اداره‌کل ورزش و جوانان صورت گرفته اما هنوز جوابی دریافت نشده است؛ حتی اعزام ورزشکاران به مسابقات کشوری قهرمانی پیشکسوتان به میزبانی خوزستان به‌دلیل نداشتن منابع مالی در اختیار هیئت، هنوز مشخص نیست.

سخن پایانی خود را ذکر کنید؟

طاهری: هیئت هندبال خراسان‌رضوی تیم‌های خوبی مانند بیتا سبزوار در سطح سوپرلیگ و مذاکراتی با مدیرعامل باشگاه داشته اما این تیم‌ها به‌دلیل عدم وجود منابع مالی حفظ نشده و مانع اقدامات هیئت هندبال خراسان‌رضوی در عرصه قهرمانی شد؛ همچنین وجود شرایط نامناسب اقتصادی مانع ادامه همکاری این هیئت با مدیرعامل شد.

 

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار