دولت باید فکری برای تعطیلی روز افزون بنگاه‌ های اقتصادی بکند. ساده‌ ترین راه حل جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور است که متأسفانه دولت کارنامه روشنی در این باره ارائه نمی‌ دهد.
کد خبر: ۵۴۵۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱ 30 December 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمد کاظم انبارلویی در یادداشتی نوشت:

معاون اول رئیس جمهور صورت حساب اعتراضات در مشهد و برخی از شهرها را به نام رقبای سیاسی فاکتور کرده است. حال آن که سایت آمریکایی "آمدنیوز" ، "کلمه" و" بی بی سی" رسماً از اعتراضات حمایت کرده و وزارت خارجه آمریکا در یک اقدام مداخله جویانه بدون پرده ‌پوشی از معترضین حمایت نموده است. همچنین ترامپ بدون پرده‌ پوشی حمایت خود را از این نوع اعتراضات پنهان نکرده است.

حمید رضا جلایی پور عضو حزب منحله مشارکت و از فعالان فتنه 88 هم مدعی است اعتراضات مشهد از سوی جریان حزب اللهی علیه دولت سازماندهی می‌ شود!

خب، این طور حرف زدن نوعی فرار به جلوست. فتنه، خط قرمز انقلاب است. اگر  آقایان در این چند سال با برخی فتنه ‌گران همپیمان نمی ‌شدند به این روز نمی ‌افتادند.

ریشه اعتراضات مشهد و برخی شهرستان ‌ها معیشتی است، همان مشکلی که بسیاری از دلسوزان به دولت محترم یادآور می‌ شدند. اما توجه کافی به آن نمی‌ شد. نوع شعارها هم همین واقعیت را نشان می ‌دهد.

سال 71 هم وقتی تورم 51 درصدی اتفاق افتاد شاهد ناآرامی ‌هایی از این دست بودیم. مسئولین کنونی اقتصاد کشور همان روزها در مصادر امور  اقتصادی کشور بودند. سیاست‌ های تعدیل منجر به رویکردهایی شد؛ هم اشتغال به خطر افتاد و هم تورم به صورت بهمن‌ وار افزایش یافت که بهانه‌ ای دست برخی برای بروز اغتشاش ‌ها داد. مطالبات معیشتی مردم به ویژه اقشار محروم، بحق است. وعده‌ هایی هم که دولت داده باید به آن عمل شود تا از این گردنه عبور کنیم.

 شرط عبور از این گردنه توجه به علائم و هشدارها و سیاست ‌های اقتصاد مقاومتی است. دولت باید نسبت بودجه 97 را با اقتصاد مقاومتی توضیح دهد. آگاهان اقتصادی نسبتی بین این دو نمی بینند.

اگر مشکل بیکاری، گرانی و  تورم را به مشکل صاحبان حساب در مؤسسات اعتباری اضافه کنیم، طبیعی است آستانه تحمل برخی را نمی ‌شود کنترل کرد. دشمن نیز بر این موج سوار می ‌شود و مدتی دستگاه‌ های امنیتی و قضائی را سر کار خواهد گذاشت.

آنچه آقای جهانگیری در مورد ریشه این رویدادها مدعی است، با واقعیت نمی‌ خواند. فهم دقیق مسئله به حل مسئله کمک می‌ کند. اما اگر مسئله را غلط بنویسید حل آن نه تنها ممکن نیست بلکه پیچیده‌ تر می ‌شود. معیار تورم فقط گزارش های بانک مرکزی و مرکز آمار ایران نیست، باید به جیب مردم هم نگاه کنید.

دولت باید فکری برای تعطیلی روز افزون بنگاه‌ های اقتصادی بکند. ساده‌ ترین راه حل جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور است که متأسفانه دولت کارنامه روشنی در این باره ارائه نمی‌ دهد.

مردم ما آگاه هستند و علی رغم گله‌ هایی که از دولت دارند راه ابراز این گله‌ ها را اعتراض  و تظاهرات خیابانی و شعارهای آمریکا شاد کن نمی ‌دانند. حساب کسانی را که بر این امواج سوار می‌ شوند و از آب گل ‌آلود ماهی می‌ گیرند باید از مردم نجیب و آگاه و با بصیرت جدا بدانیم. مسئولین دولتی هم باید از فرافکنی و فرار به جلو و متهم کردن رقیب پرهیز کنند. این راه، بیراهه رفتن است. دولت باید در برابر اعتراضات بحق مردم و سخنان منتقدین دلسوز صبوری پیشه کند و آن را درک نماید.

حضور وسیع مردم دیروز در تظاهرات 9 دی مشهد و نیز سراسر کشور به ویژه در تهران نشان داد مردم به نظام و دولت و مسئولین کشور وفادارند. با هر گونه سوء استفاده و فتنه ‌گری برخورد می‌ کنند و بین خادم و خائن تمییز می ‌دهند و هوشیارانه تحولات کشور را  رصد نموده و نسبت به هر گونه تحرک دشمن حساس هستند و قطعاً مسئولانه عمل می ‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار