عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ‌شورای اسلامی گفت: سران فتنه ۸۸ از لحاظ رسانه‌ای، سیاسی و راهبردی به سفارت انگلستان وابسته بودند.
کد خبر: ۵۴۵۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵ 31 December 2017

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،حشمت‌الله فلاحت‌پیشه اظهار داشت: سران فتنه 88 از لحاظ رسانه‌ای، سیاسی و راهبردی به سفارت انگلستان وابسته بودند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ‌شورای اسلامی گفت: در فتنه 88 برخی از عناصر داخلی و خارجی با هدف به دست‌گیری تحولات منطقه و نظام اسلامی ایران و با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران به اطاعت از سیاست‌های خصمانه آمریکا پرداختند و آن قضایا را پدید آوردند.

فلاحت‌پیشه با اشاره به اینکه آمریکا همواره با بدعهدی به تعهدات و قرادادهای بین‌المللی قصد ضربه وارد کردن به ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران را دارد بیان کرد: در شرایط کنونی نیز شخص منتخب ریاست جمهوری آمریکا با همین اهداف خصمانه در برابر انقلاب اسلامی ایستاده و دیگر دشمنان داخلی و خارجی ایران نیز تابع سیاست‌های خصمانه آمریکا هستند.

وی برداشت وحدت‌گرایانه از حماسه 9 دی را ضروری دانست و اظهار کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران از اتفاقات پیش آمده در فتنه 88 بسیار خرسند بودند زیرا در این حادثه ناگوار نیروهای داخلی در برابر یکدیگر قرار گرفتند و دشمنان به دنبال این بودند ملتی را که همواره در دوران جنگ تحمیلی و دوران سازندگی همراه و همدل با یکدیگر بودند به جان هم بیاندازند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ‌شورای اسلامی با اشاره به خلق حماسه 9 دی از سوی مردم و با دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی و پیروی از دستورات مقام معظم رهبری عنوان کرد: مردم با دو عنصر ولایت‌مداری و بصیرت تمام توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی نظام را خنثی کردند.

وی با بیان اینکه اوباما بارها به‌طور رسمی در ماجرای فتنه 88 در کنگره به براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران و برنامه‌ها و حمایت‌های آمریکا از این حادثه اشاره داشته است افزود: نظام استکباری آمریکا زمانی که متوجه شد، نمی‌تواند از طریق دیپلماسی در ایران نفوذ کند، تلاش کرد که از طریق به‌وجود آوردن آشوبهای داخلی به فضای داخلی نظام و وحدت ملت مسلمان خدشه وارد کند.

فلاحت‌پیشه با اشاره به آغشته بودن دست جنایتکار آمریکا در خون هزاران مسلمان ایرانی و غیرایرانی این کشور را عامل اساسی در پیدایش گروه‌های تروریستی دانست و گفت: نظام استکباری آمریکا همواره به دنبال تحریک دشمنان علیه ایران بوده و دشمنان نیز در کمین نظام جمهوری اسلامی ایران هستند ولی حماسه 9 دی به همه دنیا اثبات کرد که ملت ایران حتی در اوج تحریم در دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران از پای نخواهند نشست.

وی با بیان اینکه به هرحال اسنادی که بعد فتنه 88 به دست آمده نشان می‌دهد که ریشه اصلی فتنه در خارج از کشور قرار دارد بیان کرد: در همان زمان مقامات آمریکایی و انگلیسی بحث مذاکرات هسته‌ای با ایران دنبال می‌کردند و چندین بار از آشوبهای خیابانی حمایت کردند و تاکید کردند که سفارت انگلیس در ناآرامی‌های ایران ایفای نقش کرده است.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خیلی از سرکرده‌های فتنه هم از لحاظ رسانه‌ای، سیاسی و راهبردی به سفارت انگلستان وابسته بودند عنوان کرد: این واقعیت وجود دارد که این راهبرد را اکنون نیز دشمنان به پیش می‌برند و بر این باورند که ملت مسلمان ایران در مقابل تهدیدهای خارجی مقابله جدی می‌کنند پس تنها راه شکست ایرانیان این است که در داخل آنها را دچار چنددستگی کنند.

وی با اشاره به اینکه این دشمنان برای مدتی در سال 88 موفق شدند که ایرانیان را به جان هم بیاندازند گفت: برای مدتی چالش شکل گرفت و توانستند از این چالش بهترین استفاده را کنند اما واقعیت این است ملت ایران با یک وحدت بی‌نظیر در مقابل این فتنه داخلی و خارجی ایستادند و همین واقعیت تاریخی کمک کرده تا مردم بصیرت بیشتری داشته باشند و بدانند پشت صحنه تحولات مختلف چه چیزی وجود دارد.

 

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار