رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی گفت: در خراسان ۶۰۰ رشته ورزشی شناسایی شده که این رشته‌ها ریشه در تاریخ منطقه داشته و تاکنون ۲۵۰ رشته ورزشی بومی و محلی توسط خراسان‌رضوی به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۵۴۶۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵ 31 December 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش تابناک رضوی؛ محمدرضا خوش‌باطن ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: تعداد شهرستان‌های فعال در حال حاضر در هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان‌رضوی 28 شهرستان است.


وی تصریح کرد: علاوه بر اینکه این تعداد شهرستان در استان فعال بوده 70 بخش روستایی نیز تجهیز شده و فعالیت می‌کنند و شاهد برگزاری مسابقات مختلف ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی و جشنواره‌های مختلف در شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاها هستیم.


رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی گفت: برخی از نقاط استان به‌ویژه مناطق مرزی با محرومیت‌های امکانات ورزشی روبه‌رو هستیم که حتی برای یک توپ والیبال هم می‌تواند گره ورزش آنجا را باز کند در همین راستا استانداری خراسان‌رضوی و اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی حمایت‌هایی از ما انجام داده‌اند اما هنوز خبری از ورود سایر دستگاه‌ها نیست.


خوش‌باطن با بیان اینکه در 17 رشته ورزشی به صورت رسمی مسابقات لیگ و کشوری توسط فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی برگزار می‌شود، بیان کرد: در خراسان 600 رشته ورزشی شناسایی شده که این رشته‌ها ریشه در تاریخ منطقه داشته و تاکنون 250 رشته ورزشی بومی و محلی توسط خراسان‌رضوی به ثبت رسیده است.


وی تصریح کرد: تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته در خراسان‌رضوی بیش از 101 هزار نفر در بخش آقایان و 57 هزار نفر در بخش بانوان است. از جمله فعالیت‌های انجام شده در 9 ماهه ابتدایی امسال برگزاری 3 دوره المپیاد خانوادگی، برگزاری المپیاد بازی‌های کلاسیک در روستا‌ها و اعزام به مسابقات کشوری بوده است.
رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی گفت: از دیگر برنامه‌های اجرا شده، 3 دوره مسابقات کشتی با چوخه کشوری و 20 دوره مسابقات کشتی باچوخه اشاره کرد.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار