آیت الله مصباح یزدی:
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه شبهات به شکل جدید مطرح می‌شوند، گفت: باید گروه‌هایی برای پاسخ به شبهات متناسب با معلومات مخاطبین تشکیل شود.
کد خبر: ۵۴۶۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱ 01 January 2018

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی شامگاه یکشنبه در دومین روز از کنگره شهدای روحانی که در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد با بیان اینکه باید بابت نعمت انقلاب خداوند را شاکر باشیم، گفت: در این چند سال مراسم متعددی برگزار شده که به جهاد و شهادت پرداختند اما هنوز مسائل فراوانی است که جای تحقیق دارد.


وی تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی شبهات فراوانی مطرح می‌شود که باید پاسخ آن‌ها داده شود از جمله اینکه چرا خداوند عالم را به گونه‌ای نیافریده که جنگ و خونریزی وجود نداشته باشد.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مسائل و شبهات باید به درستی پاسخ داده شوند، گفت: در طی این سال‌ها پس از انقلاب کتاب‌ها و مقالاتی در این خصوص منتشر شده است.


وی عنوان کرد: با توجه به این که شبهات دائم تکرار و با صورت‌های جدید مطرح می‌شوند، افزود: باید گروه‌هایی به شبهات متناسب با معلومات مخاطبین پاسخ دهند و بدانند اجر جهاد علمی کمتر از جهاد نظامی نیست.


آیت الله مصباح یزدی به نقش روحانیت در پاسخگویی به شبهات پرداخت و ابراز داشت: حضور تعداد فراوان روحانیون در صحنه‌های جهاد دهان یاوه گویان را می‌بندد.


حضور روحانیون در جبهه نبرد نسبت به همه اصناف بیشتر بوده است


وی با بیان اینکه عمل روحانیون موجب تشویق دیگر مردم برای انجام آن عمل می‌شود، گفت: حضور روحانیون در جبهه نبرد نسبت به همه اصناف و اقشار بیشتر بوده است و این مایه افتخار است.


این استاد حوزه، ابراز داشت: در قرآن اوصافی برای بندگان شایسته از جمله تواضع و عدم تکبر بیان شده است و قرآن می‌خواهد پیروان خود را طوری تربیت کند که تنها فکر خودشان نباشند و به نجات دیگران هم توجه کنند.


وی با اشاره به اینکه تقوا مراتبی دارد، افزود: یک مرتبه تقوا همین عمل به واجبات است اما در قرآن کریم تقوا فراتر از این مطرح شده است و کمتر کسی به درجه بالای تقوا رسیده است.


آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: روحانیون علاوه بر وظایف تبلیغی و همراهی کردن مردم، وظیفه‌ هدایت و تبیین مسائل را نیز بر عهده دارند که این وظیفه آنها را سنگین می‌کند.


شهدای روحانی الگوی جامعه هستند


وی با بیان اینکه شهدای روحانی به عنوان الگوهای در جامعه مطرح هستند، اظهار کرد: هدایت کردن تنها از طریق زبان نیست بلکه بنا بر گفته ائمه معصومین(ع) باید بدون زبان و با عمل دیگران را هدایت کرد لذا یک روحانی اگر حرف هم نزند و سخنران نباشد با عمل خود می‌تواند این وظیفه را انجام دهد.


رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، گفت: ارزش اعمال و فضیلت‌ها در اسلام بعد از حسن فعلی به حسن فاعلی یعنی نیت بستگی دارد؛ همه شهدا و افرادی که به جبهه رفتند، نیت یکسانی نداشتند و اختلاف در نیات مهم‌ترین مسئله در اختلاف درجات است.


وی افزود: متأسفانه شنیده می‌شود برخی می گویند که شهدا و ایثارگران فقط برای دفاع از آب و خاک و وطن به جبهه رفتنه‌اند در حالی که این درست نیست و یک عقیده مارکسیستی است.


آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه متأسفانه این روزها شعارهایی که همه چیز را فدای ایران می‌کند به گوش می‌خورد که مایه روسیاهی است و شعارهایی که دین را فدای ایران می‌کند بسیار تأسف برانگیز است، گفت: وظیفه روحانیت این است معارف اسلامی را به درستی برای مردم بیان نمایند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار