رییس انجمن فیلم کوتاه اعلام کرد نمایش فیلم های کوتاه در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر کاملا قطعی است، اما هنوز ساز و کار آن مشخص نشده است.
کد خبر: ۵۴۶۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶ 02 January 2018
به گزارش تابناک : مسعود امینی‌تیرانی رییس انجمن فیلم کوتاه ایران درباره آخرین اخبار از حضور فیلم های کوتاه در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر به مهر گفت: نمایش فیلم‌های کوتاه در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر قطعی شده است اما هنوز ساز و کار نمایش آثار مشخص نشده است که به زودی با برگزاری جلسه‌ای این مساله نیز مشخص می‌شود.
 
 
وی ادامه داد: انتخاب فیلم‌های کوتاه در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر طبق فراخوان انجام شد و دبیرخانه و دبیر جشنواره در این زمینه نهایت همکاری را با ما داشتند و تقریبا آنچه را که دنبالش بودیم قبول کردند.
 
 
این فیلمبردار و فیلمساز توضیح داد: البته اعتراض هایی نسبت به فیلم های انتخابی صورت گرفت که بخشی از این اعتراضات در مورد افزایش زمان فیلم ها و یا طراحی مکانیسم انتخاب فیلم های کوتاه از جشن مستقل فیلم کوتاه و جشنواره فیلم کوتاه تهران بود.
 
 
امینی‌تیرانی در پاسخ به این انتقادها گفت: هر فستیوالی می تواند زمانی را برای فیلم های مورد نظر انتخاب کند. یکی از مواردی که سبب شد فیلم کوتاه از جشنواره فجر خارج شود این بود که حجم زیادی از فیلم های کوتاه متقاضی حضور در جشنواره بودند و عملا هیات انتخاب دچار مشکل می شدند ولی اینکه فیلم های کوتاه از بین برگزیدگان جشن مستقل و جشنواره فیلم کوتاه تهران انتخاب شوند تا حدی این مشکل را حل کرد.
 
 

او با اشاره به زمان ۱۵ دقیقه‌ای فیلم های کوتاه در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر، گفت: فکر می کنم با زمان در نظر گرفته شده برای فیلم های کوتاه، کارگردانان فیلم کوتاه از این به بعد تلاش بیشتری می کنند تا در آثارشان الگوهای فیلم کوتاه را رعایت کنند.

 

 

 

منبع : بانی فیلم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار