رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: پنج هزار و 500 تن محصولات باغی به ارزش 150 میلیون دلار طی نیمه نخست امسال از این استان صادر شده است.
کد خبر: ۵۴۷۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ 04 January 2018

به گزارش تابناک : مجتبی مزروعی روز پنجشنبه مهمترین اقلام محصولات باغی صادراتی را سیب درختی، کشمش، زعفران، پسته و انگور اعلام و بیان کرد: در این مدت سیب درختی به میزان 30 هزار تن، کشمش 1200 تن، زعفران 70 تن، پسته سه هزار تن و انگور تازه در حدود هزار تن صادر شد.
وی بدون اشاره به رتبه کشوری خراسان رضوی در این زمینه، گفت: وضعیت تولید و صادرات محصولات باغی در این استان جایگاه مطلوب و خوبی قرار دارد.
مساحت کل زمینهای باغی کشور 2.7 میلیون هکتار است. 86 درصد این مساحت آبی و 14 درصد دیم است. 11.1 درصد کل این سطح معادل 298 هزار و 800 هکتار باغ در خراسان رضوی قرار دارد. خراسان رضوی در تولید محصولات باغی رتبه ششم کشور را دارد و از مجموع 19.4 میلیون تن تولید محصولات باغی ایران 5.3 درصد آن معادل یک میلیون و 50 هزار تن مربوط به این استان است. پسته و زعفران به ترتیب با 86 هزار و 82 هزار هکتار از نظر سطح زیر کشت بیشترین سطح را در بین اقلام باغی تولیدی خراسان رضوی دارند.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار