استاندار خراسان رضوی گفت: میزان فروش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان استان فقط در نیمه نخست امسال بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است.
کد خبر: ۵۴۷۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶ 04 January 2018

به گزارش تابناک : علیرضا رشیدیان اظهار داشت: حجم قراردادی که این شرکت‌ها طی سال گذشته با اشخاص حقیقی و حقوق امضا کردند یک هزار و 100 میلیارد ریال است. در این میان، ارزش صادرات این شرکت‌های استان فقط در سال 95 به کشورهای مختلف بیش از 10 میلیون دلار بوده که عمده این صادرات به مقصد کشورهای اتریش، اسپانیا، عراق، سنگاپور، افغانستان، تاجیکستان و حوزه خلیج فارس بوده است.

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به اهمیت این حوزه در اقتصاد و ارتقا تولید کشور و استان و ایجاد ارزش افزوده عنوان کرد: طی پنج سال اخیر بالغ بر 10 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و موسسات فناور انجام شده است. تا مهرماه سال 1396 هزینه راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان از محل تسهیلات لیزینگ 450 میلیارد ریال و از محل آورده سهم این شرکت‌ها 600 میلیارد ریال است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت چهار هزار و 109 نفر اشتغال جدید در این حوزه ایجاد شد و 35 نوع محصول هم توسط این شرکت‌ها تولید شده است.

استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه تلاش بر حمایت و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان است، افزود: هم اکنون سهم استان از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور تنها پنج درصد است که تناسبی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تخصصی و علمی و امکانات این استان ندارد.

رشیدیان گفت: با تلاش‌های انجام شده هم اکنون تعداد شرکت‌های فناور، مراکز رشد و پارک علم و فناوری در استان به 255 مورد رسیده که از این تعداد 164 مورد آن را شرکت‌های دانش‌بنیان تشکیل می‌دهد که از ابتدای دولت یازدهم ایجاد شد و در این میان 41 مورد از این شرکت‌ها تولیدی 91 مورد نوپا و 31 مورد دیگر صنعتی است.

وی با بیان این که این واحدهای دانش‌بنیان 350 نوع محصول تاکنون تولید کرده‌اند اظهار داشت: طی نیمه نخست امسال سه جلسه کارگروه توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در استان برگزار و برنامه‌ریزی شده شرکت‌های دانش‌بنیان برای استفاده از تسهیلات و کمک‌های فنی و اعتباری در استان در اولویت قرار گیرند.

استاندار خراسان رضوی افزود: پیگیری احداث شهرک فناوری برای دانشگاه‌های آزاد و فردوسی و نیز هماهنگی با شهرداری مشهد برای استقرار واحدهای دانش‌بنیان در اماکن مسکونی، پیگیری اختصاص فضای بلااستفاده اداره کل پست به پارک علم و فناوری برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در حوزه ICT بخشی از اقداماتی است که با جدیت در این حوزه دنبال می‌شود.

رشیدیان تصریح کرد: تشکیل شبکه مراکز، آموزش و مشاوره رایگان به این شرکت‌ها و ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان با بهره کم از صندوق نوآوری و شکوفای معاونت علمی ریاست جمهوری و صندوق پژوهش و فناوری استان از دیگر تلاش‌ها برای تقویت و کمک به توسعه این حوزه است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت بالای جوانان تحصیل کرده و دانش‌آموخته و ایده‌ها، خلاقیت‌ها و اختراعات ارزشمند باید از این حوزه حمایت شود که به ارتقاء همه بخش‌ها منجر می‌شود.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار