سرپرست سازمان قطار شهری قم:
سرپرست سازمان قطار شهری قم با بیان این که مهم‌ترین مشکل مترو کمبود اعتبارات است،گفت: عملیات اجرایی خط دو متروی قم تا پایان سال جاری آغاز می شود.
کد خبر: ۵۴۸۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱ 05 January 2018

به گزارش تابناک قم؛ قاری قرآن،سرپرست سازمان قطار شهری قم با اشاره به روند ساخت ایستگاه‌های مترو قم اظهار کرد: در فاز نخست مترو قم، ایستگاه‌های قلعه کامکار تا میدان مطهری با توجه به اتمام حفاری تونل در حال ساخت و به بهره‌برداری می‌رسد.


وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده کل خط یک مترو تا میدان ولیعصر تا پایان سال 98 آماده بهره‌برداری است، افزود: خط دو متروی قم در مرحله مطالعات و انعقاد قرارداد با طرف چینی برای تأمین اعتبارات است و انشاالله تا انتهای سال جاری عملیات اجرایی این خط نیز آغاز می‌شود.


سرپرست سازمان قطار شهری قم ادامه داد: در حال حاضر دستگاه حفاری تونل در مرحله تعمیر و آماده‌سازی برای شروع حفاری از شهرک پردیسان بوده و برای شروع پروژه اداره کل منابع طبیعی استان زمینی به مساحت دو هکتار برای دپوی مترو در پردیسان در اختیار شهرداری قرار داده است.


قاری قرآن با تأکید بر اینکه راه‌اندازی خط دو اولویت بیشتری از خط یک مترو قم دارد، خاطرنشان کرد: حجم مسافر در این خط نسبت به خط یک بیشتر است و با توجه به پیوند با مرکزیت شهر تمام مناطق شهرک پردیسان، شهرک قدس، میدان مفید، دانشگاه قم، بلوار امین، خیابان آیت‌الله صدوقی را تحت پوشش قرار می‌دهد


وی مهم‌ترین مشکل مترو قم را کمبود اعتبارات و مسائل مالی برشمرد و گفت: معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در سفر به قم با توجه به قطب گردشگری بودن قم وعده افزایش بودجه قطار شهری قم در بودجه 97 را داده‌اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار