نظام ارجاع سلامت تا پایان سال آینده از طریق پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان انجام می شود.
کد خبر: ۵۴۸۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴ 06 January 2018

به گزارش تابناک : معاون بهداشتی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی امروز در حاشیه سفر به مازندران درباره آخرین مراحل روند اجرای پرونده سلامت ایرانیان گفت : تکمیل طرح پرونده سلامت ایرانیان ، یکی از اولویت‌های اصلی وزارت بهداشت و درمان به ویژه در بخش بهداشت است که از طریق سه سامانه ی اطلاعاتی در حال اجراست .
رییسی از ثبت پرونده 67 میلیون و 700 هزار نفر تاکنون در سامانه یکپارچه بهداشت و نیز 7 میلیون و 600 هزار نفر در دو سامانه استانی خبر داد و افزود : پیش بینی می شود تا پایان سال آینده ، نظام ارجاع سلامت از طریق پرونده الکترونیک انجام شود.
وی همچنین در خصوص میزان اعتبار اختصاص یافته به بخش بهداشت در لایحه بودجه سال 97 گفت: در این لایحه ؛ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد که نصف اعتبار بودجه ای سال 95 است که برای اجرای کامل نظام ارجاع و پزشک خانواده کافی نیست .
رئیسی کاهش 8 تا 10 درصدی آمار سزارین را از نتایج ساخت بلوک های زایمانی و رایگان شدن زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی بر شمرد و ابراز امیدواری کرد با ادامه این روند ؛‌ آمار 57 درصدی سزارین به زیر 50 درصد برسد.
گویا رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هم در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در ساری با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان به ویژه در فصول سرد سال گفت : نیروهای بهداشتی این وزارتخانه بر نقاط کانونی آنفلوآنزا نظارت دارند.

 

 

منبع : بسیج 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار