جرقه اختلافات را معاون ورزشی باشگاه استقلال زد. پندار توفیقی که خودش در باشگاه آبی متهم به قرمز بودن است.
کد خبر: ۵۴۹۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹ 08 January 2018
به گزارش تابناک : جرقه اختلافات را معاون ورزشی باشگاه استقلال زد. پندار توفیقی که خودش در باشگاه آبی متهم به قرمز بودن است و به خاطر این اتهام در آن باشگاه درگیری‌هایی هم داشته حالا پرسپولیس را متهم و به نوعی تهدید کرده تا بعد از صلح چندین ماهه میان دو باشگاه حالا دعوایی عجیب از فضای مجازی و رسانه‌ها به داخل ورزشگاه‌ها و باشگاه‌ها کشیده شود. توفیقی گفته بود مصاحبه برانکو باعث محرومیت جباروف شده و با این اظهارنظر شتابزده در فضای مجازی استقلالی‌ها را علیه پرسپولیس و سرمربی‌اش شوراند. البته آقای معاون کوتاه نیامد و در پست‌های بعدی پرسپولیس را تهدید کرد. تهدید به اینکه با انتشار مدارکی این تیم را به هم خواهد ریخت. او از مدارک مربوط به پرونده ریزه‌اسپور هم خبر داد که احتمالا فاش شدنش به ضرر باشگاه پرسپولیس خواهد شد!

معاون ورزشی باشگاه استقلال همه استقلالی‌ها و کمیته انضباطی را به بیراهه کشاند و حالا فضایی که ایجاد شده زاییده کوته‌بینی و اظهارات نسنجیده این مقام مسوول در باشگاه رقیب و البته دهان‌بینی و قضاوت‌های شتابزده کمیته انضباطی است. دیروز کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تغییری در شرح حکم علیه جباروف به وجود آورد تا مشخص شود کاملا تحت تاثیر فضای موجود قرار گرفته است. کمیته انضباطی که به نوعی مسوول از بین بردن تنش بین این دو باشگاه و تمام باشگاه‌های لیگ برتری است به دست خود هیزم به آتش برپا شده بین دو باشگاه می‌ریزد و البته پاسخگو هم نیست. آنچه مسلم است اینکه مسوولیت ذاتی این کمیته صدور احکامی است که از تنش میان دو باشگاه رقیب بکاهد و به اختلافات پایان دهد نه اینکه خودش آتش‌بیار معرکه باشد و زمینه اعتراض‌های دوباره را فراهم کند اما ماجرایی که طی دو روز گذشته پا گرفت و نگران‌کننده شد ریشه در اشتباهات عجیب و مکرر کمیته انضباطی دارد.

باشگاه استقلال و معاون ورزشی‌اش مدعی هستند کمیته انضباطی درست بعد از مصاحبه اعتراض‌آمیز برانکو هافبک ازبک این تیم را محروم کرده که اگر اینگونه باشد باید به حال فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی‌اش گریست. اما باید از توفیقی و آن دست از استقلالی‌هایی که مدعی‌اند کمیته انضباطی تحت تاثیر مصاحبه تند برانکو این رای را صادر کرده باید پرسید آیا محروم کردن جباروف اصلا نیازی به محرکی مثل برانکو داشت؟ آیا فیلم بازی و صحنه رخ داده برای صدور حکم محرومیت علیه جباروف کافی نبود؟ آیا چنانچه ایوانکوویچ چیزی در این‌باره نمی‌گفت کمیته انضباطی از آن صحنه آشکار لگد کردن کمر بازیکن حریف به سادگی و بی سر و صدا عبور می‌کرد؟

نمونه‌های عینی در کشورهای اروپایی برای صدور چنین احکامی فراوان است و اصلا نیازی به مصاحبه مربی رقیب برای محرومیت‌های اینچنینی وجود ندارد پس دست یازیدن به این مسائل و طرح اینکه برانکو عامل محرومیت بوده یا برای بر هم ریختن تیم رقیب مطرح می‌شود یا فرد مذکور سعی دارد با انتشار چنین مباحث بی‌ربطی در فضای مجازی نزد هواداران وجهه‌ای پیدا کند که البته حاصلش هیاهوی دو سه روزه در رسانه‌ها و فضای مجازی است و به احتمال فراوان خیلی زود خاکستر این آتش برپا شده دامن خودش را خواهد گرفت.

حالا و در پی اعتراض‌ها کمیته انضباطی شرح حکم علیه جباروف را تغییر داده و او را برای ادای توضیحات فراخوانده که این هم در دنیا مرسوم نیست و مشخص می‌شود این کمیته تا چه حد تحت تاثیر فضای مجازی و جو رسانه‌ای ایجاد شده قرار گرفته است‌.

اما این پایان ماجرا نیست‌. استقلالی‌ها علاوه بر تاختن به پرسپولیس و برانکو دنبال عملی کردن تهدیدهای‌شان هستند، هر چند متوجه نشدیم معاون باشگاه استقلال چرا باید درباره جزییات پرونده ریزه اسپور – پرسپولیس خبر داشته باشد و اصلا چرا باید به افشاگری احتمالی‌اش در این خصوص اهمیت بدهیم اما هدف چیزی فراتر از افشاگری‌های اینچنینی است‌. در واقع همانطور که پیش‌بینی می‌کردیم حالا استقلالی‌ها به تلافی آنچه خود در خصوص نقش برانکو در محرومیت جباروف می‌پندارند قصد محروم کردن سرمربی پرسپولیس را دارند. به نظر می‌رسد مدارکی که توفیقی درباره آنها صحبت کرده بود هم به این مساله ارتباط دارد‌. گفته می‌شود آنها فیلمی از پایان بازی پرسپولیس - نفت تهران در دست دارند که نشان می‌دهد برانکو داور چهارم را هل داده. اما آنها راه را به اشتباه رفته‌اند‌.

واقعیت این است که در اواخر بازی صحنه مشکوکی در داخل محوطه جریمه نفت رخ داد که داور از آن چشم پوشید. در این صحنه نصرتی مدافع نفت علیپور را هل داد که پرسپولیسی‌ها به شدت به این صحنه معترض بودند و اعتقاد داشتند داور باید پنالتی می‌گرفت. در واقع این صحنه یکی از همان پنالتی‌هایی است که برانکو به آن اشاره کرده بود و باشگاه به آن اعتراض دارد. به همین خاطر بعد از سوت پایان بازی برانکو با شبیه‌سازی اتفاق رخ داده سعی در تصویر‌سازی صحنه برای داور چهارم دارد و به او توضیح می‌دهد که دقیقا چه اتفاقی افتاد و داور از آن چشم پوشید. حالا استقلالی‌ها و البته به طور مشخص معاون ورزشی این باشگاه سعی دارند با این فیلم زمینه محرومیت برانکو را ایجاد کنند، در حالی که کلا مسیر را اشتباه رفته‌اند چرا‌که از اساس این فیلم چیز دیگری است و داور چهارم بازی می‌تواند در این خصوص شهادت بدهد.

دیروز برای روشن شدن موضوع با پیمان فرخی‌مهر داور چهارم اندیمشکی مسابقه پرسپولیس - نفت و البته خداداد افشاریان ناظر داوری این دیدار تماس گرفتیم که احتمالا به خاطر حساسیت‌های ایجاد شده پاسخگو نبودند. از طرفی مسوولان باشگاه پرسپولیس هم فعلا به این قضیه ورود نخواهند کرد و فقط احتمال این وجود دارد که افشین پیروانی به‌عنوان مدیر تیم پرسپولیس برای دفاع از سرمربی تیم امروز در حاشیه تمرین تیمش با خبرنگاران صحبت کند.

پیش‌بینی اینکه امروز دعوای ایجاد شده بین دو باشگاه دامنه وسیع‌تری پیدا کند اصلا سخت نیست و شاید تا روزهای آینده نیز جدال کلامی طرفین در رسانه‌‌های حقیقی و مجازی ادامه داشته باشد اما آنچه یادمان می‌ماند منشا این اتفاقات و درگیری‌هاست؛ جایی که از اساس همه چیز اشتباهی به نظر می‌رسد.
 
 
 
 
منبع : ایران ورزشی 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار