سازمان جهاددانشگاهي استان و شهرداري يزد تفاهم‌نامه همكاري‌هاي علمي، پژوهشي، آموزشي و فناوري مبادله كردند.
کد خبر: ۵۴۹۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷ 08 January 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ اين تفاهم‌نامه كه به امضاي «مهدي باصولي» رييس سازمان جهاددانشگاهي استان و «مهدي جمالي‌نژاد» شهردار يزد رسيده، با هدف گسترش، تقويت و توسعه همكاري‌ها با هدف دسترسي و به كارگيري فناوري‌هاي نوين و روزآمد در اجراي طرح‌هاي فناورانه و همچنين در راستاي ارتقاي سطح خدمت‌رساني شهرداري‌ها با تكيه بر توان علمي تحقيقاتي كشور بين طرفين منعقد شده است.

زمينه‌هاي همكاري متقابل جهاددانشگاهي و شهرداري يزد در حوزه‌هاي پژوهشي، فناوري و آموزشي تعريف شد كه از جمله مفاد آن مي‌توان به استفاده از امكانات تحقيقاتي متقابل بر پايه ضوابط، مشاركت در تعريف دقيق عناوين و مهندسي نيازهاي پژوهشي شهرداري، همكاري در تهيه و تدوين استانداردها و شايستگي‌هاي شغلي، همكاري متقابل در بومي‌سازي و انتقال فناوري‌‌هاي جديد، همكاري در تعريف طرح‌ها و نيز شكل‌گيري اتاق فكرهاي مورد نياز شهرداري، انتشار دستاوردها و تأليف و انتشار كتب و نشريات علمي ـ پژوهشي و علمي ـ ترويجي، همكاری در بهبود فضای سبز، اشاره كرد.

در اين تفاهم‌نامه كه براي مدت پنج سال منعقد شده است، مواردي همچون همكاری در انجام خدمات آزمايشگاهی ژئوتكنيك و مقاومت مصالح، همكاری در تهيه شناسنامه سلامت پرسنل شهرداری، همكاري در انجام طرح هاي نظرسنجي ادواري و طرح‌هاي زيست محيطي و مديريت پسماند، استفاده متقابل از آزمايشگاه‌ها و فضاهاي آموزشي طرفين، همكاري در تدوين دوره‌هاي جديد بين رشته‌اي و همكاري در برگزاري دوره‌هاي آموزشي نيز ديده شده است.

البته در حوزه‌‌ي فرهنگي نيز همكاري در اجراي طرح‌هاي فرهنگ‌سازي و اطلاع‌رساني، طراحي و توليد محصولات فرهنگي و هنري در راستاي معرفي شهر جهاني يزد، توليد محتوا، طراحي و انتشار آثار مكتوب با هدف فرهنگ‌سازي، همكاري در برگزاري رويدادهاي فرهنگي به وي‍ژه در محيط‌هاي دانشگاهي و همكاري در توسعه اطلاع‌رساني از طريق ايسنا و ايكنا، در اين تفاهم‌نامه قيد شده است.

«مهدي باصولي» رييس جهاددانشگاهي استان در نشست امضاي اين تفاهم‌نامه كه در شهرداري يزد برگزار شد، به ظرفيت‌هاي گسترده جهاددانشگاهي كشور و استان و همكاري‌هاي گذشته اين سازمان با شهرداري اشاره كرد و گفت: جهاددانشگاهي در حوزه‌هاي پژوهشي، آموزشي، فرهنگي و تجاري‌سازي فعاليت دارد كه در بخش پژوهشي داراي پژوهشكداه مواد نوين، گروه‌هاي پژوهشي فعال در حوزه‌هاي مختلف، شش مركز خدمات تخصصي و يك مركز رشد گياهان دارويي است.

وي ادامه داد: خدمات آموزشي جهاددانشگاهي در استان يزد در دو بخش آموزش‌هاي عالي در قالب دانشگاه علم و هنر و آموزش‌هاي كوتاه در قالب شش مركز آموزش در شهر يزد ارائه مي‌شود.

باصولي از فعاليت حوزه فرهنگي جهاددانشگاهي استان در قالب چهار شعبه و دو مركز فرهنگي از جمله مركز توليد كالاهاي فرهنگي، مركز افكارسنجي، خبرگزاري‌هاي ايسنا و ايكنا نيز خبر داد و گفت: جهاددانشگاهي فعاليت‌هايي را نيز در زمينه مشاركت جوامع محلي صورت داده و در اين حوزه نيز مي‌تواند همكاري‌ خوبي با دستگاه‌هاي مختلف و مرتبط داشته باشد.

«مهدی جمالی‌نژاد» شهردار يزد نيز در اين نشست خاطرنشان كرد: اين تفاهم‌نامه مي‌تواند به تعامل و همكاري جهادانشگاهي با شهرداري و حتي با دستگاه‌هاي ديگر مرتبط با شهرداري نقش بسيار مفيدي ايفا كند.

وي به انعطاف‌‌پذيري و پويايي بالاي جهاددانشگاهي اشاره و ابراز اميدواري كرد كه از طريق سازمان و با محوريت آن تعامل خوبي بين دانشگاه‌هاي استان و شهرداري برقرار شود.

گفتني است؛ در مراسم امضاي اين تفاهم‌نامه سفيد رييس شوراي شهر، فعالي و فرهمند معاونين شهردار، امين‌مقدم مدير مركز فناوري و خلاقيت‌هاي نوين شهري، چند تن از اعضاي شوراي شهر يزد نيز حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار